آموزش صحیح ضامن مسؤولیت‌پذیری و ارتقا ایمنی در کوه‌نوردی
آموزش صحیح ضامن مسؤولیت‌پذیری و ارتقا ایمنی در کوه‌نوردی

[ad_1] رئیس هیأت کوه‌نوردی استان آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت خارج از توان‌، قبول مسؤولیت اشتباه بدون داشتن مهارت و مدرک معتبر حوادث را در کوهستان رقم می‌زنند و در پی آن فرافکنی در زمان بروز حوادث برای گریختن از عواقب آن توسط این افراد جامعه را متحمل هزینه‌های زیاد و تکراری می‌کند. به گزارش عصر دهیار،از […]

[ad_1]


رئیس هیأت کوه‌نوردی استان آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت خارج از توان‌، قبول مسؤولیت اشتباه بدون داشتن مهارت و مدرک معتبر حوادث را در کوهستان رقم می‌زنند و در پی آن فرافکنی در زمان بروز حوادث برای گریختن از عواقب آن توسط این افراد جامعه را متحمل هزینه‌های زیاد و تکراری می‌کند.

به گزارش عصر دهیار،از تبریز، میرعلی آقا‌سیدی امروز در جلسه هماهنگی مدیران کمیته‌های هیأت کوهنوردی استان با اشاره به نوع بروز حوادث در کوهنوردی و نقش آموزش اظهار کرد: آموزش صحیح مسؤولیت‌پذیری را نهادینه و از بروز حوادث ناگوار پیشگیری می‌کند‌.

آقا سیدی با تقدیر و تشکر از مدیران کمیته‌ها که به‌صورت داوطلبانه و با صرف انرژی و متعهدانه در جهت پیشبرد اهداف هیأت استان فعالیت می‌کنند، گفت: امروزه مشارکت‌های مدنی جایگاه ویژه‌ایی در ارتقا سلامت اجتماعی جوامع دارند و افراد داوطلب و متخصص در این حوزه‌‌ها از اعتبار ویژه‌ایی در سطح بین‌الملل برخودارند به‌طوریکه داشتن رزومه فعالیت‌های مدنی در سازمانی همچون هلال احمر که زیرشاخه صلیب سرخ است، معادل مدارک آموزشی آکادمیک محسوب می‌شود‌.

رئیس هیات کوهنوردی آذربایجان‌شرقی، تدوین اصولی و هدفمند برنامه‌ها در کمیته‌ها را برای سال جدید ضروری خواند و افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید در جهت ارتقا سطح کوهنوردی استان باشند و با ارزیابی‌های مستمر در تمامی مراحل اعم از پیش‌نویس و اجرای آنها بتوان گام‌‌های موثری در سال جدید برداشت.

وی، تربیت مربیان و ورزشکاران خبره را جزء مهم‌ترین پارامترهای آموزشی هیأت قلمداد کرد و یادآور شد: فعالیت خارج از توان‌، قبول مسؤولیت اشتباه بدون داشتن مهارت و مدرک معتبر حوادث را در کوهستان رقم می‌زنند و در پی آن فرافکنی در زمان بروز حوادث برای گریختن از عواقب آن توسط این افراد جامعه را متحمل هزینه‌های زیاد و تکراری می‌کند، از این‌رو مربی با دانش و متعهد قطعا ضامن پرورش ورزشکار حرفه‌ایی و مسؤولیت‌پذیر است که با تکیه بر دانش، مهارت و تجربه فعالیت‌های ورزشی موثری انجام خواهد داد و ضمن افتخارآفرینی برای جامعه از بروز مخاطرات آماتورگونه و نیز از پذیرش مسؤولیت‌های اشتباه اجتناب خواهد کرد.

گفتنی است، در پایان این جلسه حجت آزادی، به‌عنوان مدیر کمیته مربیان هیأت کوه‌‌نوردی آذربایجان‌شرقی معرفی شد. وی متولد ۱۳۶۱و دارای مدارک مربیگری درجه ۲ برف و یخ ، درجه ۲ کوهنوردی ودرجه ۳ سنگ می‌باشد، قبل از وی مهدی سیمین عهده‌دار این مسؤولیت بود.

پایان پیام/۶۰۰۱۷/س


[ad_2]