به گزارش عصر دهیار، رضا جان‌فشان نوبری ضمن اعلام خبر فوق افزود: با برنامه ریزی‌های انجام یافته، شهرداری منطقه ۸ از نیمه دوم اسفند، اقدام به کاشت انبوه ۴۸۰ هزار گل بهاری در معابر و میادین و پارک‌های منطقه ۸ خواهد کرد که با انجام گلکاری‌های وسیع،  رنگ و بوی نوروزی به بافت تاریخی شهر بخشیده […]

به گزارش عصر دهیار، رضا جان‌فشان نوبری ضمن اعلام خبر فوق افزود: با برنامه ریزی‌های انجام یافته، شهرداری منطقه ۸ از نیمه دوم اسفند، اقدام به کاشت انبوه ۴۸۰ هزار گل بهاری در معابر و میادین و پارک‌های منطقه ۸ خواهد کرد که با انجام گلکاری‌های وسیع،  رنگ و بوی نوروزی به بافت تاریخی شهر بخشیده خواهد شد.

جان‌فشان افزود: شهرداری منطقه ۸ تبریز با آماده‌سازی ۴۸۰ هزار بوته گل بهاره رکورد کاشت‌های بهاره منطقه ۸ را ارتقاء خواهد داد.

شهردار منطقه ۸ در ادامه گفت: در قالب این طرح،  گلهای مختلف بهاره از جمله ۳۰۰۰۰ بوته گل شب بو، ۴۰۰ هزار بوته بنفشه و ۴۰ هزار بوته گل مینای چمنی، ۵۰۰۰ همیشه بهار و ۳۰۰۰ آنمون در بافت تاریخی فرهنگی منطقه ۸  کاشت خواهد شد.

جان‌فشان در خصوص گلکاری‌های نوروزی امسال گفت: در گلکاری‌های بهاره امسال بالغ بر ۴۸۰ هزار بوته گل کاشت خواهد شد که گلهای کاشت شده متناسب و سازگار با آب و هوای اقلیمی تبریز انتخاب شده تا بیشترین زیبایی و دوام و ماندگاری لازم در شرایط جوی را داشته باشند.

وی گلهای منتخب برای کاشت را از لحاظ نوع و شکل ظاهری متنوع عنوان کرده و گفت: زیبایی بصری و افزایش روحیه شادابی و رضایت‌مندی شهروندان در این روزهای استرس‌زای کرونایی مد نظر بوده است.