به گزارش عصر دهیار، اکبر امجدی با ذکر این خبر گفت: در راستای فضاسازی شهر برای ایام نوروز با الهام از سنت‌های قدیمی از جمله سنت یومورتا بویاماق، فراخوانی با موضوع نقاشی تخم مرغ‌های نوروزی چندی قبل از سوی سازمان سیما،منظر و فضای سبز و با دعوت از هنرمندان عزیز برای شرکت در این فراخوان منتشر […]

به گزارش عصر دهیار، اکبر امجدی با ذکر این خبر گفت: در راستای فضاسازی شهر برای ایام نوروز با الهام از سنت‌های قدیمی از جمله سنت یومورتا بویاماق، فراخوانی با موضوع نقاشی تخم مرغ‌های نوروزی چندی قبل از سوی سازمان سیما،منظر و فضای سبز و با دعوت از هنرمندان عزیز برای شرکت در این فراخوان منتشر شد.
وی افزود: این فراخوان با استقبال هنرمندان و صاحبان اثر در این زمینه روبرو شد و تعداد ۴۳۹ اثر از این عزیزان در مهلت قانونی فراخوان به دبیرخانه سازمان تحویل شد.

امجدی با اشاره به اینکه از این تعداد ۸۰ اثر با نظر هیئت داوران جشنواره انتخاب و معرفی می‌شود، از آغاز به کار هیئت داوران این جشنواره و تشکیل اولین جلسه آن در ۲۷ بهمن ماه سالجاری خبر داد.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری همچنین در این خصوص یادآور شد: پس از انتخاب ۸۰ اثر برتر، جشنواره نقاشی تخم مرغ‌های نوروزی در اسفند ماه با حضور هنرمندان و صاحبان این آثار برگزیده در مجموعه تاریخی و تفریحی ائل گولی برگزار و در دید شهروندان فهیم تبریز قرار خواهد گرفت.
امجدی محل نصب نهایی تخم مرغ‌های رنگ‌آمیزی شده را جای جای سطح شهر تبریز بیان کرد که پس از اتمام جشنواره و نقش اثر هنرمندان بر روی تخم مرغ‌ها، در محل‌های مورد نظر نصب و فضای شهر تبریز را نوروزی خواهند کرد.