علیرضا بالوده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرکت و مرکز آموزش ایدم (تولید موتورهای دیزل ایران) از سال ۵۰ شروع به فعالیت کرده و در حوزه دانشگاهی نیز این مرکز از سال ۸۲، همکاری خود را با دانشگاه جامع علمی کاربردی آغاز کرده است.  وی افزود: رشته‌های فنی و عمومی و تخصصی در حوزه […]

علیرضا بالوده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرکت و مرکز آموزش ایدم (تولید موتورهای دیزل ایران) از سال ۵۰ شروع به فعالیت کرده و در حوزه دانشگاهی نیز این مرکز از سال ۸۲، همکاری خود را با دانشگاه جامع علمی کاربردی آغاز کرده است. 

وی افزود: رشته‌های فنی و عمومی و تخصصی در حوزه مکانیک و فناوری اطلاعات در این مرکز دایر بوده و حدود ۱۳۰۰ فارغ التحصیل نیز طی این مدت ارائه شده است. بعد از بحث تخصصی سازی، رشته‌های مرکز به سمت فعالیت اصلی مرکز در حوزه مکانیک و موتور خودرو هدایت شده و اکنون در این خصوص به صورت تخصصی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: دانشجویان این مرکز، اغلب از ورودی‌های هنرستان‌های فنی شهر هستند که علاقمند به ادامه تحصیل در رشته‌های مکانیک خودرو و موتور دارند.

بالوده با بیان این‌که شهر تبریز به عنوان یک شهر صنعتی و فنی دارای اساتید گران قدر و شناخته شده‌ای در این خصوص است، گفت: مرکز آموزش علمی کاربردی ایدم از این اساتید گرانقدر استفاده کرده و دانش و تجربیات فنی آن‌ها را به دانش جویان انتقال می‌دهد.

وی در خصوص ویژگی‌ها و امکانات مرکز برای دانشجویان، تشریح کرد: امکان استفاده از مزایای عمومی مانند سرویس ایاب ذهاب، رستوران، امکانات ورزشی، شرکت در آزمون‌های استخدامی شرکت ایدم، دسترسی به محیط کار واقعی و …  برای دانشجویان مهیا است.

وی ادامه داد: دانشجویان مرکز در عرصه‌های مختلف دانشگاهی چون فرهنگی و ورزشی و مسابقات داخل دانشگاه فعالیت داشته و موفقیت‌هایی در حوزه‌های کارآفرینی و ورزش داشته‌اند. مثلا این مرکز از برگزیده‌های نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی و هفته پژوهش در سال ۹۳، هفته پژوهش و فناوری در سال ۹۵، مسابقات ورزشی فوتسال و … است.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایدم با بیان این‌که این مرکز، برگزیده کشوری در حوزه  کارآفرینی است، گفت: اغلب دانشجویان این مرکز در تولید محصولات خودرویی به مرحله کارآفرینی و تولید کارگاه رسیده‌اند.

وی با اشاره به وجود دفتر کارآفرینی در این مرکز، تصریح کرد: برنامه‌های آتی این دفتر، طبق روال سال‌های گذشته با ایجاد بازدید، معرفی و تشویق و ارائه شناخت به بازارکار برای دانشجویان موجود و جدید الورود ادامه خواهد داشت. هدف اصلی مرکز این است که دانشجویان در کنار شناخت مسائل تئوری رشته خود با مسائل عملی و تولید واقعی آشنا و در راستای تولید کسب و کار و اشتغال برای خود فعالیت کنند.

وی افزود: باتوجه به اهداف دانشگاه با سیاست‌های تولید نسل کارآفرین، امیدواریم تا نسل جدید دانشجویان با محوریت مهارت آموزش دیده و در راستای رفع مشکلات و بهبود صنعت کشور موثر واقع باشند.

انتهای پیام