به گزارش عصر دهیار، ایرج شهین باهر پیش از ظهر امروز به همراه جمعی از مدیران شهری در آیین کلنگ‌زنی مسجد جامع یاعلی که با حضور حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، حضور یافت. بر اساس این گزارش، امام جمعه تبریز در این آیین با اشاره بر اهمیت حفظ جایگاه مسجد، […]

به گزارش عصر دهیار، ایرج شهین باهر پیش از ظهر امروز به همراه جمعی از مدیران شهری در آیین کلنگ‌زنی مسجد جامع یاعلی که با حضور حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، حضور یافت.

بر اساس این گزارش، امام جمعه تبریز در این آیین با اشاره بر اهمیت حفظ جایگاه مسجد، بر ضرورت تعامل بین دستگاهی و کمک به تسریع در تکمیل این مسجد تأکید کرد.

او افزود: همه دستگاه‌های دخیل در این موضوع، از جمله شهرداری تبریز باید دست در دست هم داده و هرچه سریع‌تر این مسجد را تکمیل شود و در اختیار اهالی بازار قرار گیرد.

مسجد جامع یاعلی تبریز در مساحتی بالغ بر چهار هزار مترمربع در ضلع شمالی مسجد جامع تبریز  واقع شده است که با گذشت زمان و عدم رسیدگی، آثاری از آن باقی نمانده است.

بر اساس مستندات تاریخی «مسجد یاعلی» در مجاورت مسجد جامع تبریز، از مساجد تاریخی و همچنین از مدارس باسابقه‌ دینی تبریز است که عالمان بزرگواری را در دامان خود پرورده‌ است.