مسئولان مشکلات را فهرست بندی کرده اند/ مشکلات زلزله زدگان مشکلات همه ماست
مسئولان مشکلات را فهرست بندی کرده اند/ مشکلات زلزله زدگان مشکلات همه ماست

دستیار ارتباطات رئیس جمهور و سخنگوی دولت با حضور در روستای زلزله‌زده ورنکش از توابع بخش ترکمانچای شهرستان میانه، با اهالی این روستا دیدار و با آنان ابراز همدردی کرد.

علی ربیعی در جریان سفر به آذربایجان شرقی، صبح امروز به شهرستان میانه رفت و در جمع اهالی روستای زلزله‌زده ورنکش حضور یافت.

سخنگوی دولت در جمع صمیمی اهالی این روستا، با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به آنان، گفت: کل مردم ایران نگران شما هستند و مشکلات شما مشکلات همه ماست.

ربیعی با گرامی‌داشت یاد و خاطره جان‌باختگان این حادثه، گفت: گرچه مصیبت جان باختگان قابل جبران نیست، اما ما در کنار شما هستیم تا سایر خسارت‌ها را در اسرع وقت جبران کنیم.

وی با اشاره به حضور به‌موقع مسئولان محلی و نیروهای امدادی در محل حادثه، گفت: برنامه‌های دولت در میان‌مدت و کوتاه‌مدت، مقاوم‌سازی خانه‌ها بوده است که در این روستا تا حدودی این اقدامات به چشم می خورد و به همین خاطر آسیب کمتری دیده است.

ربیعی با اشاره به اینکه دولت به ساکنان مقیم روستای ورنکش تسهیلات بلاعوض می دهد، اضافه کرد: اعتباری که به عنوان وام های قرض الحسنه در ساخت و سازها پیش بینی شده، می تواند مشکلات زلزله زدگان را برطرف کند.

سخنگوی دولت افزود: مسئولان مشکلات را فهرست بندی کرده اند و در این خصوص کیفیت اسکان ابتدایی در اولویت است.

وی در حالیکه سخنان خود را به زبان ترکی بیان می‌کرد، ادامه داد: تمام ایران نگران شماست و مسئولان هم همین طور؛  مطمئن باشید کل ایران چشم شان به شماست و ناراحتی های شما مشکلات همه است.

سخنگوی دولت همچنین با حضور در منزل خانواده‌های داغدار «زهرا عابدی» و «ریحانه قربانی» دو دانش‌آموز جان‌باخته در زلزله روستای ورنکش، به درد دل والدین آنها گوش داد.

وی همچنین از آشپزخانه مرکزی موکب شهدای آذربایجان که در روستای ورنکش مستقر شده است بازدید کرد.