بازگشت ۵ واحد مرغداری مراغه به چرخه تولید
بازگشت ۵ واحد مرغداری مراغه به چرخه تولید

اسماعیل کریمی اصل در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: مراغه به عنوان قطب تولید مرغ و تخم مرغ در استان، حدود ٥٠ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه و ٦٠ واحد پرورش مرغ تخم گذار با ظرفیت یک میلیون و ٤٠٠ هزار قطعه دارد. وی افزود: نزدیک به ٤٠ واحد از […]

اسماعیل کریمی اصل در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: مراغه به عنوان قطب تولید مرغ و تخم مرغ در استان، حدود ٥٠ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه و ٦٠ واحد پرورش مرغ تخم گذار با ظرفیت یک میلیون و ٤٠٠ هزار قطعه دارد.

وی افزود: نزدیک به ٤٠ واحد از واحدهای تولیدی مرغ و تخم مرغ شهرستان به علت نداشتن پروانه بهره برداری در سال‌های گذشته تعطیل شده که علت تعطیلی تعدادی از این واحدها نیز به دلیل عدم امکان تخصیص نهاده از سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی است.

وی ادامه داد: با تاکیدات رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، پیگری‌های کارشناسی و برنامه ریزی و راهنمایی‌های لازم از سوی کارشناسان و تغییر زیرساخت‌ها و رفع موانع مربوط به صدور پروانه بهره برداری، تعدادی از این واحدهای تولیدی موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده‌اند.

کریمی اصل گفت: از پنج واحد مرغداری شهرستان که به تازگی مجوز فعالیت را دریافت کرده‌اند  چهار واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ٤٠ هزارقطعه و تولید سالانه ٣٠٠ تن و یک واحد پرورش مرغ تخم گذار با ظرفیت ١٠ هزار قطعه و تولید ١٦٠ تن در سال را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: مشکلات مربوط به صدور پروانه بهره برداری دیگر واحدهای بدون پروانه به تعداد ٢٧ واحد مرغداری گوشتی و تخمگذار توسط نظام مهندسی کشاورزی تشکیل پرونده داده و به کمیسیون استان ارسال شده است که اکنون در وضعیت بررسی و پیگیری‌های کارشناسی قرار دارد.

وی با بیان این‌که با پیگیری‌های جدی نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی از وزیر محترم جهادکشاورزی مبنی بر رفع مشکلات این واحدها، افزود: مقرر شده تا پس از بازدید و بررسی هیئت تخصصی از وضعیت واحدهای فاقد پروانه بهره برداری که با اصول نظام جامع دامپروری مغایرت دارند، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی از تولید این واحدها به صورت قانونی به عمل آید.

انتهای پیام