از المان بی تدبیری تا عذرخواهی بابت اشتباهات
از المان بی تدبیری تا عذرخواهی بابت اشتباهات

شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز در سخنان پیش از دستور خود گفت: حدوداً ۲میلیون نفر به کرونا مبتلا و ۶۳ هزار نفر فوت شده‌اند که لازم است برای جلوگیری از شیوع پیک جدید موارد بهداشتی را رعایت کنیم. لزوم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی وی با بیان اینکه کمتر از نیم درصد جمعیت […]

شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز در سخنان پیش از دستور خود گفت: حدوداً ۲میلیون نفر به کرونا مبتلا و ۶۳ هزار نفر فوت شده‌اند که لازم است برای جلوگیری از شیوع پیک جدید موارد بهداشتی را رعایت کنیم.

لزوم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی

وی با بیان اینکه کمتر از نیم درصد جمعیت کشور واکسینه شده‌اند، ادامه داد: باید این میزان ارتقا یافته و پروتکل های بهداشتی نیز به صورت کامل رعایت شود تا ضمن کنترل اپیدمی، بتوانیم در آرامش زندگی کنیم.

وی با اشاره به فوت یکی از پاکبان شهرداری، ضمن تسلیت به خانواده این پاکبان تاکید کرد: فرهنگ ایمنی کار اصلا رعایت نمی‌شود، اگر در خیابانها قدم بزنیم، شاهد عدم رعایت ایمنی کار خواهیم بود که بخشی از دلایل مربوط به رانندگان و بخشی نیز به دلیل عدم رعایت ایمنی کار است که هرچه سریعتر باید نسبت به خرید جاروب اقدام کنیم.

المان بی تدبیری

رئیس شورای شهر تبریز در ادامه با انتقاد از بی‌تدبیری های انجام شده در خصوص نصب المان پیانو گفت: با بی تدبیری، هنرمندان را مقابل نیروهای ارزشی قرار دادیم که باید قبل از اجرای این طرح ها مطالعه شود و از وقوع چینن اقداماتی جلوگیری کرد.

وی افزود: اقدامات انجام‌ شده در زمینه گلکاری و درختکاری به خصوص طرح توسعه تفرجگاه عباس میرزا قابل تقدیر است اما باید از وقوع حواشی جلوگیری کرد.

شورانشینان تا آخرین روز کار کنند

وی با اشاره به تدوین اقدامات انجام‌ گرفته در شورای پنجم نیز اظهار کرد: کمیسیون ها ریز اقدامات انجام گرفته را تهیه و ارائه کنند و از شهرداری و اعضای شورای شهر می خواهیم تا آخرین روز شورای پنجم وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

شکور اکبرنژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز نیز طی سخنانی ضمن تبریک سال جدید گفت: از خداوند خواستار سالی نکو برای مردم‌ ایران هستیم. سال ۱۴۰۰، سال حفظ و احیای آثار تاریخی نامگذاری شده و امیدواریم دوره ششم شورای شهر بتواند این هدف گذاری را جدی گرفته و ادامه دهد.

وی ادامه داد: از شهرداری می‌خواهیم در زمینه کتاب خوانی و گسترش فرهنگ کتابخوانی اقدام کند و از مراکز فرهنگی‌ مختلف بهتر استفاده کنند.

لزوم استفاده بهینه از میراث ارزشمند شهرداری

وی اضافه کرد: از میراث ارزشمندی که در اختیار شهرداری است، باید استفاده‌ی مناسب کرد و برای مردم فرصت و انگیزه آفرید به خصوص در بافت مرکزی شهر که نیازمند هزینه نبوده و تنها نیازمند همت است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز افزود: همه ما باید برای احیای محله محوری و  بازشناسی محلات قدیمی شهر تبریز تلاش کنیم‌.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تقویت سرمایه اجتماعی تلاش های بسیاری در شورای پنجم انجام‌ شده است و عضویت تبریز در سازمان فرهنگی یونسکو در زمینه‌ی شهر های خلاق و شعر و ادب نیز باید با جدیت پیگیری شود.

محمد حسن اسوتچی، دیگر عضور شورای شهر نیز با تبریک سال جدید گفت: امیدواریم برای سرمایه های اجتماعی تلاش کنیم و آنها را از یاد نبریم.

سونیا اندیش، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر نیز بیان کرد: امیدوارم سال جدید سال شادی برای مردم ایران باشد و با ریشه کن شدن ویروس کرونا مردم ایران بتوانند با شادی و رضایت زندگی کنند.

عبداله تقی‌پور، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری نیز اظهار کرد: از خداوند می خواهیم مشکلات معیشتی، اقتصادی و درگیری آحاد مردم و جامعه با ویروس کرونا را رفع کند.

وی تاکید کرد: خواستار بررسی و تکمیل مصوبات انجام‌گرفته در سه سال گذشته هستم‌ و باید در بخش هایی که اشتباهاتی داشتیم ‌از مردم با شعور و فهیم تبریز عذر خواهی کنیم.

شهرداری برنامه راهبردی را اجرا کند

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری خاطرنشان کرد: کمیسیون خدمات بارها در زمینه‌ی ایمنی کار پاکبانان جلسه برگزار کرده اما باید گفت در هیچ نقطه دنیا در شریان اصلی از نیروی انسانی برای رفت و روب استفاده نمی‌شود و در برنامه راهبردی شهرداری تبریز، شهرداری موظف شده است نسبت به رعایت ایمنی کارگران اقدام‌ و هرچه سریعتر ۱۵ دستگاه جاروب مورد نیاز را تهیه کند.

غلامحسین مسعودی ریحان، خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: امیدواریم سال جدید سال خوب و سرشار از شادی برای مردم باشد و حاکمیت نیز برای حفظ رفاه جامعه اقدام کند.

شورای بی نظارت، یعنی صفر

وی ادامه داد: متاسفم که چهارنفر از همکاران توانمند شورای پنجم مجددا در انتخابات ثبت نام نکردند که باید از اقدامات آنان تقدیر کرد و خدمات آنها را به اطلاع مردم رساند. همچنین کمیته‌ای نیز برای پیگیری مصوبات شورای پنجم تشکیل شود و درصد اجرایی شدن مصوبات مشخص گردد.

وی افرود: خواهشمندیم به بحث نظارتی شورا توجه شود چون که شورا و مجلس بدون موضوع نظارت ضرب در صفر است لذا باید در این زمینه اقدامات مناسبی داشت.

کینه ها را کنار بگذاریم

سعید نیکو خصلت، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز با تسلیت درگذشت پاکبان تبریزی گفت: امیدواریم سال خوبی برای شهروندان باشد و از دلخوری ها بگذریم تا امسال را به سال پربرکت بدل کنیم.

علی آجودان زاده، نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز ضمن تبریک سال نو ابراز امیدواری کرد که امسال ویروس کرونا ریشه کن شود متاسفانه آمار مراجعه و ابتلا به کرونا مجددا افزایش یافته است.

کاندیدا ها بدون سند صحبت نکنند

وی گفت:  کاندیداهای شورای شهر نباید بدون سند عملکرد دیگران را زیر سوال ببرند چراکه این کار درستی نیست.

کریم صادقزاده، سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی رهبرمعظم انقلاب گفت: امیدوارم که در این سال به سهم خود در سنگر شورای شهر در تحقق شعار سال اقدامات مناسبی انجام دهیم.

وعده ما ، هفته کارگر!

وی با اشاره به هفته کارگر گفت: مطالب کلی خود را در آستانه هفته کارگر سال ۱۴۰۰ در زمینه مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگان به صورت شفاف بیان خواهم کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته در خصوص حل مشکلاتی همچون تبدیل وضعیت‌ها و پرداخت‌ها تلاش بسیاری کردیم که تنها برخی موارد نتیجه بخش بود و همچنین باید در زمینه امنیت شغلی کارکنان شهرداری نیز اقدام کرد.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز متذکر شد: باتوجه به وضعیت فعلی اقتصاد ، پرداخت به موقع حقوق و مزایای پرسنل قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: در زمینه راه اندازی بیمارستان تامین اجتماعی اقداماتی که باید انجام می‌گرفت انجام نشد که امیدواریم ‌هرچه سریعتر این بیمارستان ساخته شود.

وی افزود: متاسفانه شهرداری نتوانست در زمینه توانمندی تجهیزات و خدمات اقداماتی انجام دهد و ما شاهد از دست رفتن نیروهای خدمات شهری و پاکبانان بودیم و شهرداری در این زمینه اقدامات مناسبی انجام نداد.

صادقزاده گفت: عملکرد شهرداری در زمینه المان شهری مناسب نبود و معذرت خواهی باید زودتر انجام می‌شد تا شاهد حواشی ایجاد شده نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص اقدامات مثبت انجام شده برای کارگران تشکر می‌کنیم ولی این اقدامات کافی نیست و آن چیزی که برای کارگران و کارکنان شهرداری امنیت شغلی و امنیت مالی می آورد اقدام در چارچوب تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار است که همانا انعقاد قرداد مستقیم در کارهای مستمر است.

القای رانت خواری شورا در صداو سیما

محمدباقربهشتی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز اضافه کرد: امیدواریم سال جدید سالی پر از صلح و دوستی و ریشه کنی کرونا باشد.

وی با انتقاد از اقدامات انجام گرفته در صداوسیما گفت: صداوسیما به جای تبلیغ قانون اساسی، ضد قانون اساسی را تبلیغ می کند و گویا هرکس به شورا آمده برای رانت خواری آمده است که این درست نیست.

فرج محمد قلی‌زاده رییس کمیسیون تحقیق، نظارت و بررسی شورا نیز با بیان اینکه امیدواریم شهروندان سالی پر از آرامش و موفقیت داشته باشند اظهار کرد: شورای دور پنجم نمره قابل قبول دارد که در زمینه ساختاری باید اقدامات انجام گرفته پیگیری شود.

قلی زاده اضافه کرد: از شهروندان تبریز بابت اعتمادی که به بنده داشته اند تشکر می‌کنم و اگر کوتاهی بوده معذرت می‌خواهم.

ایثارگران را تخریب نکنید، تجلیل لازم نیست

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: حواشی المان پیانو بسیار ناخوشایند بود چرا به گونه‌ای اقدام می‌کنیم که سرمایه‌ای به ارزشمندی  ایثارگران را هرکجا کم‌آورند هزینه می‌کنند. اگر ضعفی داریم این عزیزان را هزینه نکنیم آنها سرمایه های ارزشمند معنوی جامعه هستند. هزینه ایثارگران برای ناکارآمدی های مدیران دیگر کافی است. ایثار گران را تخریب نکنید، تجلیل لازم نیست.

وی ادامه داد: از شهردار تبریز می‌خواهم در این زمینه شفاف سازی کند. بنده به عنوان یک جانباز می‌گویم مخالف این المان نیستم و کاش چنین المان هایی در شهر بسیار باشد.

قلیزاده گفت: از خداوند برای تمام جانبازان آرامش و برای رفتگان که سردادند تا ما سر داشته باشیم طلب رحمت می‌کنم.

فریدون بابایی اقدم، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی‌نیز اظهار کرد: سال جدید را تبریک میگویم و امیدوارم‌سال پر خیر و برکت برای مردم و همشهریان رقم بخورد.

محرم محمدزاده نیز گفت: سال جدید را به همه به خصوص نیازمندان تبریک می‌گویم کسانی که با آبرو زندگی می‌کنند اما شرمنده خانواده خود هستند، آنهایی که سال نو را با لباس کهنه  آغاز کردند، کسانی که در صف مرغ ایستادند.

وی اظهار کرد: آنهایی که سرمایه های شهر را تخریب می کنند روزی برای نبود این سرمایه ها غمگین خواهند بود.

محمد زاده افزود: سال گذشته در چنین روزهایی نمی‌دانستیم‌که زنده خواهیم ماند یا خیر چون که دوستانمان در مقابل چشمان ما پر پر می‌شدند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: فوت پاکبان تبریزی را به خانواده آن مرحوم تلسیت عرض می‌کنم و به شهرداری می‌گویم دیگر آن دورانی نیست که نیروی انسانی با  جارو دستی خیابان را تمیز کند.

محمدزاده تاکید کرد: از زحمات کارکنان فضای سبز برای زیبایی و آراستگی شهر تقدیر می‌کنیم اما این زیبایی ها در حاشیه شهر قابل رویت نیست و این گلکاری ها در این مناطق انجام نشده است.

المان دو قشر ارزشمند را در مقابل هم قرار داد

وی خاطرنشان کرد: المان پیانو با بی تدبیری دو قشر ارزشمند جامعه را مقابل هم قرار داد باید دانست هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد تا سرمایه های ارزشمند جامعه توسط بیگانگان تخریب نشود.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه شهرداری دلایل ایجاد حواشی را پیگیری کند گفت: آنهایی که با نوشتن مطالبی نسبت به تخریب اعضای شورا اقدام می‌کنند باید از این‌کار دست بردارند.

اکبرنژاد نیز گفت: اگر کارشناسان قبل از نصب المان تفکر می‌کردند چنین مشکلی به وجود نمی‌آمد. 

وی با بیان اینکه شهردار در جریان تمام امور است و به شخصه مسئول این امر بوده گفت: امام جمعه محترم تبریز که احترام خاصی برای اقشار مختلف شهر قائل هستند هیچگونه دخالتی در این موضوع نداشته‌اند اما در برخی محافل ایشان را نیز در این زمینه دخیل می‌کنند که اصلا درست نیست.

 در ادامه بهشتی در سخنرانی میان دستور گفت: قانون شورا پس از انقلاب مشروطه در خرداد ۱۲۸۶ قانون انجمن های ایالتی و ولایتی تصویب شد که این قانون در زمان رضا شاه برداشته شد و تلاش های دکتر مصدق جواب نداد. قانون شهرداری ها در سال ۱۳۳۲ تصویب شده است.
 
 وی با بیان اینکه شورای شهر در ایران بعد از انقلاب در سال ۱۳۷۸ تصویب شده و آخرین قانون در سال ۱۳۹۵ تصویب شده است گفت: باید خدمت منتقدین و کاندیداهای شورای ششم عرض کنم ماده ۸۰ شورا ها وظایف شوراها مشخص شده و اختیارات محدودی به شورای شهر داده شده است.

اعضای شورا اختیاری برای استخدام افراد ندارند

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: اعضا شورا هیچ  اختیاری در خصوص استخدام ندارند.برخی همکاران شورای شهر را پارلمان شهری می‌نامند اما این درست نیست نکته اساسی قانون شوراها این ‌است که فقط شهردار را انتخاب می‌کنند اما برای مدیران از شورا رای اعتماد نمی‌گیرند و این ضعف قانون شورا ها است.

وی با بیان اینکه در شورای اول و شورای پنجم حضور داشتم ادامه داد: تهیه و تصویب ۶۶ سیاست شورا و ابلاغ آن به شهرداری برای تصویب بودجه ۱۳۹۷ ، تصویب قانون کار ، کمک به راه اندازی مرکز پژوهش ها، بررسی و تصویب لوایح بودجه سال های ۹۷ تا ۱۴۰۰ در قالب چشم انداز و برنامه پنج ساله، بررسی و تفریغ بودجه سال های ۹۶ تا ۹۸، مبارزه با ریشه‌های انحرافات و شفاف سازی از جمله اقدامات صورت گرفته در این دوره شورا بوده است.

وی اضافه کرد: محدود کردن واگذاری پروژه ها به صورت ترک تشریفات، تصویب خزانه داری متمرکز، متمرکز کردن کمیسیون‌های ماده‌ صد، تصویب بُعد نظارتی شورا با زحمات دکتر قلی‌زاده، از دیگر اقدامات صورت گرفته در شورای پنجم است.

بهشتی افزود: به عنوان فردی که کارم‌ تدریس توسعه است می‌گویم شورا باید به دولت محلی تبدیل شود و پارلمان باشد و  برای ازبین رفتن مشکلات کشور باید احزاب را توانمند کنیم.

وی تاکید کرد: قانون شورا ها باید اصلاح شود و اگر ۱۳ عضو داریم تبریز به ۱۳ منطقه تبدیل شود و هرمنطقه نماینده خودرا داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد:اختیارات شورای شهر باید با عنوان ‌آن برابر باشد. در دنیا سه دولت وجود دارد اما در ایران فقط شورا و شهرداری هستند و مابقی مدیران را دولت مرکزی تعیین می‌کنند. لذا باید شورا ها را به سمت دولت محلی هدایت کنیم که به نفع کشور است.

در ادامه دستورات جلسه شورای اسلامی شهر تبریز نامه فرماندار شهرسـتان تبریز و مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری حاوی رأی هیات حل اختلاف استان در خصوص تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات سال ۱۴۰۰ شهرداری تبریز و نامه فرماندار شهرسـتان تبریز درخصوص مفاد بندهای یک و دو مصوبه ۲۳۵  موضوع بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تبریز و تبصره های آن بررسی شد.

به گزارش ایسنا، نامه فرماندار شهرستان تبریز درخصوص بند ۸ مصوبه شماره ۲۳۶  با موضوع تسری عوارض سال ۱۳۹۹ به فروردین ۱۴۰۰ بررسی شده و به دلیل حد نصاب نرسیدن آرا اعضا شامل مرور زمان خواهد شد و نامه فرمانـدار شهرسـتان تبریز درخصوص مصوبات شماره ۲۳۰  نیز بررسی شد همچنین در ادامه  لوایح ارجاعی از شهرداری تبریز مورد بحث بررسی اعضا شورای اسلامی شهر تبریز قرار گرفت.

انتهای پیام