اجرای طرح هادی در ۸۱۷ روستای آذربایجان شرقی
اجرای طرح هادی در ۸۱۷ روستای آذربایجان شرقی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که طرح هادی روستایی در 817 روستای آذربایجان شرقی اجرا شده است، گفت: طی چهار سال گذشته بنیاد مسکن انفلاب اسلامی استفاده خوبی از بحث قیر رایگان کرده و این موضوع در چهره روستاها تاثیر مثبتی گذاشته است.

به گزارش قلم پرس، حافظ باباپور در حاشیه دهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان، با بیان این‌که تهیه و  اجرای طرح‌های هادی روستایی از جمله وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است، اظهار کرد: آذربایجان شرقی دارای۲۰۲۰ روستای بالای ۲۵ خانوار است که برای تمامی این روستا طرح هادی تهیه شده است.

وی با بیان این‌که عمر ۱۰ ساله طرح هادی در ۷۰۰ روستای استان نیز تمام شده که هر سال برای حدود ۱۰۰ روستا تامین اعتبار می‌شود تا دوباره طرح هادی برایشان تهیه شود، افزود: بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان برای تهیه طرح هادی این تعداد روستا اعتبار نیاز است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به این‌که طی چهارسال اخیر دو برابر ۳۶ سال گذشته(تا سال ۹۴) در روستاهای استان آسفالت‌ریزی شده است، گفت: تا قبل از سال ۹۴ که بحث استفاده از قیر رایگان مطرح نبود، یک میلیون و ۶۰۰ مترمربع از معابر روستایی آسفالت‌ریزی شده بود، اما طی چهار سال اخیر با طرح قیر رایگان، بالغ بر سه میلیون و ۲۰۰ متر مربع در روستاهای استان آسفالت ریزی شده است.

وی با بیان این‌که فرآیند آسفالت‌ریزی روستایی در سال گذشته نیز به اوج خود رسید و انقلابی در حوزه آسفالت‌ریزی معابر روستای در استان اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن استان در سال ۹۷ با جذب بیش از ۵۰ میلیارد تومان قیر رایگان، یک میلیون و ۶۰۰ مترمربع آسفالت‎ریزی معابر روستایی در استان انجام داده است.

باباپور با اشاره به این‌که سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در راستای عملیات آسفالت‎ریزی معابر روستایی استان هزینه شده است، تاکید کرد: در این راستا روستاییان نیز همراهی و تلاش بسیاری کرده و بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان نیز از خودیاری و آورده مردم در این رابطه تامین شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر افزایش تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی، تشریح کرد: در سال‌جاری سقف وام مقاوم‌سازی مسکن روستایی تا ۴۰ ملیلیون تومان(با کارمزد پنج درصد) افزایش یافته که تسهیلات بسیار ارزان و ویژه‌ای است؛ همچنین یارانه‌های دیگری نیز در این رابطه تعلق می‌گیرد و توصیه می‌کنیم مردم از این تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  استان در خاتمه با بیان این‌که وضعیت مقاوم سازی مساکن روستایی در استان در سطح خوبی قرار دارد، گفت: در حوزه طرح هادی نیز وضعیت خوبی نسبت به میانگین کشوری داریم.