به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، اداره آمار اتحادیه اروپا موسوم به یورو استات گزارش داد که در نیمه نخست امسال روسیه حدود ۸۰ میلیارد دلار به کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادرات داشته و سومین صادرکننده کالا به این اتحادیه بوده است. روس‌ها توانسته‌اند در سال ۲۰۲۱ نسبت […]

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، اداره آمار اتحادیه اروپا موسوم به یورو استات گزارش داد که در نیمه نخست امسال روسیه حدود ۸۰ میلیارد دلار به کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادرات داشته و سومین صادرکننده کالا به این اتحادیه بوده است.

روس‌ها توانسته‌اند در سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۵ درصد به صادرات خود به اروپا بیفزایند.

در حال حاضر چین و آمریکا به ترتیب با ۲۴۶ و ۱۲۹ میلیارد دلار بزرگ‌ترین صادرکنندگان کالا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند. به طور کلی طی ۶ ماه نخست امسال اروپایی‌ها ۱۴ درصد واردات بیشتر داشته و رقم آن به ۱٫۱۴ تریلیون دلار رسیده است.

از آن سو هم اروپایی‌ها ۵۰ میلیارد دلار صادرات به روسیه داشته‌اند که نسبت به سال ۲۰۲۰، ۱۳ درصد رشد کرده است.

بزرگ‌ترین خریداران کالاهای اروپایی هم با رقم ۲۲۵ میلیارد دلار آمریکایی‌ها بودند و پس از آن انگلیس، چین و سوئیس قرار دارند. اروپایی‌ها توانسته‌اند در نیمه نخست سال ۲۰۲۱، ۱٫۲ تریلیون دلار صادرات داشته باشند که ۱۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۰ بوده است.

انتهای پیام/ب