استاندار آذربایجان شرقی بر پایش وضعیت سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان در دانشگاه‌ها و مدارس تاکید کرد و گفت: حضور در مدارس و دانشگاه‌ها الزامی است و فقط کسانی که دارای علایم بیماری هستند نباید در کلاس حاضر شوند. عابدین خرّم روز شنبه در جلسه استانی مقابله با کرونا، با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، […]

استاندار آذربایجان شرقی بر پایش وضعیت سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان در دانشگاه‌ها و مدارس تاکید کرد و گفت: حضور در مدارس و دانشگاه‌ها الزامی است و فقط کسانی که دارای علایم بیماری هستند نباید در کلاس حاضر شوند.

عابدین خرّم روز شنبه در جلسه استانی مقابله با کرونا، با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، اظهار داشت: مدیران و مسئولان مراکز آموزش عالی و مدارس باید نسبت به وضعیت تهویه مناسب کلاس‌ها، استفاده از ماسک و شرایط بهداشتی خوابگاه‌ها توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: جزو ۱۰ کشوری هستیم که بالاترین میزان تعطیلی در مدارس و دانشگاه‌ها را در دوران کرونا داشته‌ایم و این امر خسارت‌های زیادی را به وضعیت آموزشی کشور وارد کرده است که باید تلاش کنیم بیش از این افت آموزشی نداشته باشیم.

خرّم گفت: گروه‌های سیار جهت تزریق واکسن در دانشگاه‌ها و مدارس استان و همچنین در بین گروه‌های در معرض خطر و اقشاری که دسترسی به مراکز واکسیناسیون ندارند حضور یابند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت افزایش تزریق واکسن به خصوص دوز سوم آن، ادامه داد: تزریق واکسن تاثیر بسیار بالایی در میزان کاهش مرگ و میر و ابتلا به بیماری دارد.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: طبق آمار، ۵۱ درصد سفرهای نوروزی در کشور نسبت به سال گذشته و ۲۰ درصد نیز نسبت به سال ماقبل شیوع کرونا افزایش داشته که تاثیر این سفرها در روند ابتلا به بیماری در روزهای آتی خود را نشان خواهد داد.

وی گفت: در سفرهای نوروزی امسال با هماهنگی و همکاری و تلاش همه دستگاه‌های خدمت‌رسان و مسئول استان میزان تصادفات در استان حدود ۴۰ درصد و میزان فوتی‌ها ۴۷ درصد کاهش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت ثبت‌نام اصناف در سامانه ایران من، گفت: بیش از ۱۵۰ هزار صنف در استان فعال است که حدود ۳ درصد از آنها در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

تراب محمدی افزود: ضروری است سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف نسبت به توجیه افراد برای ثبت‌نام در سامانه ایران من بیش از پیش تلاش کنند.

وی ادامه داد: صدور بلیط برای تمام کسانی که قصد سفر از طریق هوایی، ریلی و جاده‌ای دارند و همچنین کسانی که قصد حضور در کنسرت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری دارند باید بعد از استعلام از سامانه ایران من صورت گیرد.

محمدی همچنین با اشاره به کمبود سرویس مدارس و دانشگاه‌ها از شهرداری خواست در این خصوص مساعدت کرده و با مدارس و دانشگاه‌ها جهت ارایه سرویس همکاری کنند.