حجت الاسلام والمسلمین دکترسید شهاب الدین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که انعکاس مسائل به صورت صحیح به مردم، جزو وظایف روابط عمومی‌ها است، افزود: روابط عمومی‌ها باید بتوانند در درون سازمان ارتباط حسنه، همدلی، انس و الفت را میان کارکنان نهادینه کنند و هم‌چنین ارتباطی مستمر و آگاهانه با رسانه‌های جمعی داشته باشند […]

حجت الاسلام والمسلمین دکترسید شهاب الدین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که انعکاس مسائل به صورت صحیح به مردم، جزو وظایف روابط عمومی‌ها است، افزود: روابط عمومی‌ها باید بتوانند در درون سازمان ارتباط حسنه، همدلی، انس و الفت را میان کارکنان نهادینه کنند و هم‌چنین ارتباطی مستمر و آگاهانه با رسانه‌های جمعی داشته باشند تا مطالب مهمی که باید به گوش مردم برسد، به خوبی اطلاع رسانی شود.

وی با تاکید بر اهمیت و نقش اساسی روابط عمومی‌ها در بیان مسائل و به خصوص موضوعات مربوط به فرهنگ وقف در جامعه، اظهار کرد: وقف سنت حسنه ماندگار و استمرار ثمره عمر آدمی است که در این راستا روابط عمومی‌ها می‌توانند نقش گسترده‌ای در ترویج این فرهنگ در جامعه اسلامی داشته باشند.

وی افزود: اگر ادارات نتوانند در اطلاع رسانی و زمینه سازی این فرهنگ در جامعه حق مطلب را ادا کنند، کوتاهی کرده‌اند و بایستی نقش خود را به درستی در راستای بیان تمامی مطالب مربوط به این امر انجام دهند.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر این‌که تمامی نقاط مثبت و منفی ادارات و سازمان‌ها باید از سوی روابط عمومی‌ها بیان شود، اظهار کرد: اقدامات ارزنده‌ای در زمینه وقف در ادارات سطح استان و به خصوص اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی انجام می‌گیرد که وظیفه اطلاع رسانی آن بر عهده روابط عمومی است.

وی متذکر شد: فرهنگ وقف که به عنوان تحبیس و مال و تثبیل منفعت مطرح می‌شود، تنها زمانی در جامعه گسترش می‌یابد که آگاهی مردم نسبت به این موضوع افزایش یابد و از تاثیر آن بر زندگی دنیوی و اخروی خود آشنا شوند، بنابراین روابط عمومی‌ها می‌توانند در این راستا و با ارتقای اطلاع رسانی‌ها نسبت به آگاهی مردم از طریق رسانه و انعکاس درست مطالب مربوط به این بخش فعالیت داشته باشند.

وی در ادامه در خصوص معنای وقف و زمان انجام آن، گفت: وقف زمانی اتفاق می‌افتد که انسان مالی را حبس کرده و از فروش آن جلوگیری کند و سپس منفعت آن را با نیت خود، برای استفاده عموم در اختیار جامعه قرار دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان این‌که وقف پیش از اسلام نیز وجود داشته و این دین فقط بر آن سنت صحه گذاشته و آن را تایید کرده است، گفت: سیره اهل بیت (ع) از ابتدای بنای اسلام در جریان این سنت حسنه موقوفاتی داشته‌اند و حتی پیامبر اکرم (ص) نیز اولین و بزرگترین واقف جهان اسلام به شمار می‌رود. وقف در سایر ادیان ابراهیمی نیز وجود دارد و انجام این سنت هم‌چنان در این ادیان تداوم می‌یابد.

وی، در پایان ضمن گرامی داشت ۲۷ اردیبهشت، روز روابط عمومی و ارتباطات گفت: ضمن خداقوت به همه مدیران و کارشناسان روابط عمومی در ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور این روز را به هنرمندان عرصه مردمداری تبریک و شادباش می گویم.

انتهای پیام