به گزارش عصر دهیار، شهرام دبیری اظهار کرد: لازم است شهروندان در تصمیم گیری‌های عمرانی، فضای سبز و در حالت کلی در تصمیمات مدیریت شهری نقش داشته باشند.او افزود: واقعیت این است که مردم از عملکرد شورای شهر و اقدامات آن اطلاعی ندارند و ضروری است اقدامات شورا و شهرداری در زمینه پیشگیری از تخلفات بیان […]

به گزارش عصر دهیار، شهرام دبیری اظهار کرد: لازم است شهروندان در تصمیم گیری‌های عمرانی، فضای سبز و در حالت کلی در تصمیمات مدیریت شهری نقش داشته باشند.
او افزود: واقعیت این است که مردم از عملکرد شورای شهر و اقدامات آن اطلاعی ندارند و ضروری است اقدامات شورا و شهرداری در زمینه پیشگیری از تخلفات بیان شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به راه‌اندازی آزمایشی سامانه شفافیت اعلام کرد: سامانه شفافیت به صورت آزمایشی در مجموعه شهرداری راه اندازی شده که کمیسیون تحقیق و نظارت درحال بررسی این موضوع و بهره‌برداری از آن تا پایان‌ دوره پنجم شورای شهر است.
او اضافه کرد: یکی از عوامل کاهش فساد، شفاف سازی است.
دبیری با اشاره به تشکیل کمیته شفافیت در کمیسیون تحقیق و نظارت تصریح کرد: ارائه اطلاعات شفاف و کامل به مردم موجب ارتقاء بهره وری خواهد شد و در این راستا کمیته شفافیت را تشکیل خواهیم داد که  این کمیته وظیفه طراحی و پیاده سازی سیاست‌های شفافیت را بر عهده خواهد گرفت. 
او افزود: آمار نیروی انسانی، شرح وظایف مدیران و کارکنان، پروژه‌های عمرانی، پیمانکاران، مصوبات شورا، کلیه قراردادهای شهرداری، اطلاعات هزینه ها، ماموریت ها و تصمیم گیری ها، دیدار های شهردار، آمارها، شکایات عمومی از جمله موارد شفاف‌سازی امور است که به زودی اجرایی می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به عملکرد سامانه شفافیت در حوزه شهرسازی عنوان داشت: نحوه صدور پروانه ساختمانی و کمیسیون های ماده ۱۰۰ و سایر کمیسیون‌ها، نحوه انتخاب پیمانکاران و تمام فعالیت‌های عمرانی شهرداری، معاملات شهرداری و پروژه های مشارکتی، آرشیو الکترونیکی شهرداری صدور کد فنی برای ساختمان‌ها، محاسبه عوارض ساختمان از طریق سیستم و پیشگیری از اعمال نظر فردی وایجاد سامانه شهروندان و مهندسین عملکرد سامانه شفافیت در حوزه شهرسازی است.
او تأکید کرد: ثبت املاک شهرداری الکترونیکی و تمام‌ املاک شهرداری ممیزی شده و با یو تی ام مشخص شده است که این اقدام قابل تقدیر است.