علی روستایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به این‌که نیروی انتظامی یک سازمان بسیار بزرگ انسان محور و ابزار محور است و تسلط و مهارت در ماموریت‌ها و کارها نقش اساسی دارد، تعدادی از رشته‌های این مرکز دقیقا بر اساس ماهیت و ماموریت ناجا تعریف و تدوین شده است که در هیچکدام […]

علی روستایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به این‌که نیروی انتظامی یک سازمان بسیار بزرگ انسان محور و ابزار محور است و تسلط و مهارت در ماموریت‌ها و کارها نقش اساسی دارد، تعدادی از رشته‌های این مرکز دقیقا بر اساس ماهیت و ماموریت ناجا تعریف و تدوین شده است که در هیچکدام از دانشگاه‌ها و مراکز وجود ندارد.

وی با اشاره به تاسیس این مرکز در سال ۸۷، افزود: هدف از تاسیس آن، ارتقای سطح دانش، ایجاد و توسعه مهارت‌های لازم ماموریتی و به فعلیت در آوردن استعدادهای نهفته در نیروها و افراد و نیز ایجاد تقویت توانایی و افزایش بهره وری نیروی انسانی است.

وی با اشاره به فارغ التحصیلی تعداد ۱۴۶۰ دانشجوی کاردانی و کارشناسی از این مرکز، ادامه داد: اکنون تعداد ۲۲۰ دانشجو در این مرکز تحصیل کرده و ۴۰ مدرس فعال نیز مشغول تدریس هستند.

روستایی در خصوص ویژگی‌ها و امکانات مرکز نیز اظهار کرد: این مرکز بیشتر برای نیروهای مسلح، بسیج، پلیس‌های افتخاری و خانواده بزرگ بازنشستگان نیروهای مسلح مدنظر بوده و تعدادی از رشته‌های تخصصی از لحاظ اهمیت و ویژگی تنها در این مرکز وجود دارند که شامل کشف و پی جویی سرقت، کنترل ترافیک، مدیریت بحران، پدافند غیر عامل و عملیات مرزباتی می‌شود که رشته‌های بسیار مهمی هستند.

وی افزود: سایر رشته‌ها از جمله رشته‌های کاردانی و کارشناسی حقوق، تربیت بدنی و آسیب شناسی که متقاضی زیادی داشته و برای افراد بسیجی، پلیس افتخاری و خانواده‌ها بسیار مناسب هستند، در این مرکز تدریس می‌شوند.

وی با اشاره به دسترسی آسان و راحت به این مرکز که در خیابان صائب تبریز مستقر است، گفت: این مرکز دارای یک ساختمان ۲۰۰۰ متری با قدمت میراثی و قدیمی که در سال ۹۸ بازسازی و مرمت شده، کلاس‌های استاندارد با ظرفیت ۴۰ نفر دانشجو، بوفه و غذاخوری، سالن امتحانات، اتاق بسیج خواهران و برادران و … است.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی در خصوص امتیازات این مرکز نیز اظهار کرد: کیفیت بخشی در اجرای دوره‌ها و تشکیل کلاس‌ها و امتحانات و هم‌چنین توجه جدی به اجرای دقیق ضوابط و مقررات دانشگاه در طول ترم و انتخاب و بکارگیری مدرسان مجرب با سطح علمی و مهارت بالا از جمله امتیازات این مرکز است.

وی با بیان این‌که بیش از ۷۰ درصد دانشجویان این مرکز را شاغلین تشکیل می‌دهند، گفت: خروجی و ماحصل کار فارالتحصیلان در یگان‌ها و ماموریت‌های سازمان‌های نظامی و انتظامی است که در ارتقای کارایی نیروها و کیفیت بخشی و مهارت آفرینی کاملا موثر بوده است.

وی در خصوص برنامه‌های آتی مرکز، تشریح کرد: رشته‌های مهارتی و حرفه‌ای این مرکز که از جمله ستون‌های آموزشی ناجا و نیروها و شاهراه توسعه محوری است، نقشه راه مرکز و دانشگاه بر این اساس است که دانشجو بتواند بعد از فارغ التحصیلی کاملا توانایی و امکان تبدیل علم به عمل و تبدیل دانایی به توانایی و مهارت  را داشته باشد.

روستایی با اشاره به تامین نیازمندی‌های آموزشی و مهارتی و گسترش آن در سطح نیروها، سازمان‌ها، وابستگان، خانواده‌ها و منتسبین آن‌ها در سال تحصیلی آتی، گفت: اجرای دوره‌های پودمانی و فرهنگ سازی آموزش‌های تک درس نیز در درستورکار مرکز قرار دارد و حتی حرکت آن از فروردین سال ۹۹ شروع شده فقط به دلیل بیماری کرونا متوقف شده است.

انتهای پیام