استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود ۴۰۸ مدرسه کانکسی در مناطق محروم استان، گفت: باید تا دو سال آینده این مدارس جمع‌آوری شده و همه فرزندان ما در تمام نقاط استان به امکانات مناسب آموزشی دسترسی داشته باشند. عابدین خرّم در آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، ارتقای سواد فضای […]

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود ۴۰۸ مدرسه کانکسی در مناطق محروم استان، گفت: باید تا دو سال آینده این مدارس جمع‌آوری شده و همه فرزندان ما در تمام نقاط استان به امکانات مناسب آموزشی دسترسی داشته باشند.

عابدین خرّم در آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، ارتقای سواد فضای مجازی را از دیگر اولویت‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان عنوان کرد و گفت. ما به وضع موجود قانع نیستیم، کاستی‌‌ها و کمبودهایی وجود دارد و احصای نیازهای کمی و کیفی در تعلیم و تربیت نیاز به حرکت جهادی دارد.
 
وی با بیان این‌که منش‌ و شخصیت فرزندان ما در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد، گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده در نظام تعلیم و تربیت کشور ما، گزینش معلمان از محل‌های مختلف است، درحالی‌که معلمان باید پرورش یافته‌ دانشگاه فرهنگیان باشند.
 
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نقشه راه و مستندسازی نیز باید در دستور کار آموزش و پرورش باشد تا کمبودها و کاستی‌ها را جبران کند، افزود: کسانی که در آموزش و پرورش به دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ به جای سند تحول بنیادین بودند، باید توبه کنند و خود را اصلاح کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باشگاه سیاسی نیست و تفکرات سیاسی در آموزش و پرورش باید از بین برود، گفت: نگاه‌های جناحی در آموزش و پرورش سم مهلک است، نباید سلایق و اهداف جریانات سیاسی در آموزش و پرورش دنبال شود و برای مدیریت این دستگاه باید مدیری از جنس خود آن انتخاب شود.
 
خرّم همچنین از خدمات و تلاش‌های جعفر پاشایی مدیرکل پیشین آموزش و پرورش استان قدردانی و برای مدیرکل جدید آرزوی موفقیت کرد.
 
در این مراسم که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، علیرضا صیادی به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی معرفی شد.