محاصره ۹۵ روستای آذربایجان‌شرقی در برف
محاصره ۹۵ روستای آذربایجان‌شرقی در برف

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از مسدود بودن راه 95 روستا در استان به دلیل بارش سنگین برف خبر داد.

به گزارش عصر دهیار، اروجعلی علیزاده اظهار داشت: تمام راه‌های اصلی و فرعی با تلاش اکیپ‌های مستقر در محورها باز بوده و ترد در آنها امکان‌پذیر است.

وی افزود: از دیروز صبح بازگشایی مسیرهای مراغه و ملکان شروع شد و برف‌روبی این مسیر در ساعت ۱۰:۳۰ً صبح به اتمام رسید و بازگشایی در سایر مسیرها نیز از ساعت ۱۸ دیروز شروع و هم اکنون نیز ادامه دارد.

علیزاده با اشاره به بازگشایی و برف‌روبی نزدیک به ۵۰ راه روستایی محوری گفت: هم اکنون ۹۵ راه روستایی که تردد در آنها به سختی انجام می‌شود در حال برف‌روبی است.

وی از ۲۵ روستا در شهرستان بستان‌آباد، ۲۰ روستا در شهرستان چاراویماق، ۲۰ مورد در شهرستان هشترود، ۱۰ روستا در شهرستان ورزقان، ۷ روستا در آذرشهر، ۵ روستا در هریس، چهار روستا در شهرستان مراغه و سه مورد در اسکو به عنوان روستایی مورد نظر نام برد.

این مقام مسئول در حوزه راه‌های آذربایجان‌شرقی از فعالیت ۵۰۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین برای برف‌روبی و مسیرگشایی در جاده‌های استان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیشترین بارش با ۵۰ تا ۵۵ سانتیمتر در دامنه‌های سهند به زمین نشسته و هشترود و آزاد راه با ۳۵ و ۳۰ سانتیمتر و ملکان با ۲۰ سانتیمتر برف را تجربه کرده‌اند.

علیزاده از هموطنان خواست حدالمقدرو از مسافرت‌های بین شهری خودداری کنند اما در صورت ضروری بودن تردد در سطح جاده‌های حتما زنجیر چرخ، لباس گرم و سایل گرمایشی حتما همراه داشته باشند.

 آذربایجان‌شرقی با ۱۴ هزار کیلومتر راه اصلی، ​فرعی، ​آزاد راه، ​بزرگراه و راه روستایی یکی از پر راه‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.