به گزارش عصر دهیار، در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز، به دلیل عملکرد قابل توجه معاونت خدمات شهری مناطق دهگانه شهرداری تبریز، در مواجهه با بارش برف در طول ماه گذشته و همچنین برف‌روبی به موقع معابر، از معاونت خدمات شهری منطقه ۳ نیز تجلیل بعمل آمد.اعضای کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تبریز در […]

به گزارش عصر دهیار، در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز، به دلیل عملکرد قابل توجه معاونت خدمات شهری مناطق دهگانه شهرداری تبریز، در مواجهه با بارش برف در طول ماه گذشته و همچنین برف‌روبی به موقع معابر، از معاونت خدمات شهری منطقه ۳ نیز تجلیل بعمل آمد.
اعضای کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تبریز در این جلسه، از اینکه علیرغم بارش برف سنگین در دو هفته گذشته، تلاش شبانه‌روزی نیروهای خدمات شهری و کارگران تلاشگر این منطقه از شهرداری باعث شد تا مشکل خاصی در زمان بارش سنگین برف در سطح حوزه منطقه بوجود نیاید، از عملکرد معاونت خدمات شهری منطقه ۳ قدردانی کردند.
در این جلسه پرویز هادی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر تبریز، در سخنانی با اعلام اینکه در برف‌روبی شهر پاکبانان خدمات شهری بیشترین زحمت را کشیدند، افزود: با تلاش معاونت خدمات شهری مناطق دهگانه شهرداری تبریز در پی بارش‌های اخیر و با تلاش ۲۴ ساعته نیروهای خدمات شهری، هیچ معبری در سطح شهر مسدود نشد.
در پایان این جلسه با اهدا لوح تقدیر از عملکرد معاونت‌های مناطق دهگانه شهرداری تبریز، از جمله معاونت خدمات شهری تبریز در طول سال به ویژه در مواجهه مناسب با بارش برف در روزهای اخیر تجلیل بعمل آمد.
شهردار منطقه ۳ تبریز نیز ضمن تشکر از توجه ویژه اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به مسائل و مشکلات شهری و ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی معاونت خدمات شهری این منطقه افزود: با توجه به اینکه اولویت نیروهای خدمات شهری در پاکسازی معابر در مراکز حساس و پرتردد از جمله اورژانس و مراکز درمانی، مدارس، ایستگاه اتوبوس، مترو، پل‌های هوایی و مراکز دولتی و تجاری مورد مراجعه شهروندان است، مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اولین ساعات بارش ضمن بازگشایی کلیه معابر اصلی، پاکسازی پیاده روها توسط عوامل کارگری و پاکبانان صورت پذیرفته، همچنین معابر فرعی به طور همزمان توسط بیل‌های برف‌روب نیمه سنگین و سبک با اولویت‌بندی پاکسازی شدند.
یعقوب وحیدکیا در خصوص جلوگیری از یخ زدگی معابر سطح شهر افزود: علی رغم مخاطرات زیست محیطی که نمک برای تأسیسات شهری نظیر آسفالت، جداول، کانال‌ها و فضای سبز دارد می‌توان گفت محلول استفاده شده، بهترین یخ زدا متناسب با شرایط شهر تبریز است؛ منتهی استفاده از نمک بنا به ضرورت بعد از بررسی کارشناسی دمای هوا و سطح بارش و میزان لغزندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی گفت: نمک‌پاشی در معابر اصلی سطح حوزه با استفاده از نمک‌پاش‌ها و محلول‌پاش‌های مکانیزه و نمک‌پاش‌های رو باز انجام می‌شود. همچنین اولویت پاشیدن نمک در سطح منطقه با سطوح شیبدار است و در معابر فرعی بنا به ضرورت صورت می‌پذیرد.
شهردار منطقه ۳ افزود: با توجه به امکان یخ زدگی معابر تمام دستگاه‌ها و ماشین‌آلات نمک‌پاش، خودروهای محلول‌پاش و خودروهای سبک و سنگین توسط کارگران برای پاشیدن نمک در معابر فعال بوده است و این در حالی است که تعدادی لودر و مینی لودر برای بارگیری نمک در سطح منطقه به کار گرفته شده است.
وی در خصوص وضعیت رسیدگی در مناطق حاشیه نشین گفت: در اجرای عملیات برف‌روبی تفاوتی در نقاط مختلف حوزه وجود ندارد، در مناطق پیرامونی و مرکزی متناسب با نیاز معبر و بافت آن، امکانات و نیروی کارگری مورد نظر پیش‌بینی شده بود.
شهردار منطقه ۳ تبریز خاطرنشان کرد: برف‌روبی کامل معابر فرعی با توجه به وسعت معابر و بافت متراکم معابر فرعی بدون مشارکت شهروندان امکان پذیر نبوده، بنابراین از شهروندان خواهشمندیم ضمن برف‌روبی مقابل منازل از تخلیه برف پشت بام‌ها در معبر اجتناب کرده و در صورت امکان از پارک خودروها در معابر اصلی در هنگام اجرای عملیات برف‌روبی خودداری کرده و به رعایت زمان زباله‌گیری از سوی عوامل خدماتی شهرداری توجه نمایند.