به گزارش عصر دهیار، محمودرضا بنائی خبر از اجرای چندین عملیات عمرانی در سطح حوزه استحفاظی منطقه داد و گفت: عملیات احداث دیوار حائل سنگی ضلع شمالی پارک جنگلی شهریار در ناحیه جنوبی شهرک شهید تجلائی در خیابان عرفان به طول ۱۲۰ متر و در ارتفاع ۴ متر به اتمام رسیده و در حال حاضر عملیات […]

 به گزارش عصر دهیار، محمودرضا بنائی خبر از اجرای چندین عملیات عمرانی در سطح حوزه استحفاظی منطقه داد و گفت: عملیات احداث دیوار حائل سنگی ضلع شمالی پارک جنگلی شهریار در ناحیه جنوبی شهرک شهید تجلائی در خیابان عرفان به طول ۱۲۰ متر و در ارتفاع ۴ متر به اتمام رسیده و در حال حاضر عملیات بندکشی این دیوار اجرا می شود.

معاون فنی و عمرانی منطقه افزود: با اجرای این دیوار درانتهای پارک جنگلی شهریار، مسیر پیاده رو پشت دیوار، از ریزش سنگ و خاک ایمن سازی گردیده و مسیری عاری از خطر برای عابران پیاده فراهم شده است.

بنائی ادامه داد: با احداث و اتمام این دیوار ضلع جنوبی، خیابان عرفان جلوه بصری زیبایی به خود گرفته و همچنین از ریزش خاک و سنگ تپه رهایی یافت.

معاون فنی وعمرانی منطقه به اجرای عملیات دیگری توسط این معاونت اشاره کرد و گفت: دیوار سنگی حائل برای جلوگیری از ریزش تپه بر روی مخزن آب پارک جنگلی یادگار امام(ره) نیز با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی بدون تعطیلی در ایام تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

وی طول این دیوار حائل ۸۰ متری با ارتفاعی ۲ متری اعلام کرد و افزود: در ادامه خدمات عمرانی و آماده سازی و مناسب سازی قسمت های دیگر پارک، این دیوار بر حاشیه ضلع جنوبی پیاده راه بالای مخزن آب (آبشار) پارک با دو هدف جلوگیری از آسیب به مخزن آب و ایمن سازی مسیر پیاده راه احداث می شود.

بنائی توضیح داد: که همزمان با احداث دیوار حائل، کف پیاده راه این مسیر نیز زیرسازی شده است که بعد از اتمام عملیات احداث دیوار حائل، نسبت به کفسازی مسیر پیاده راه مذکور اقدام خواهد شد.

وی احداث این گونه دیوار های حائل سنگی در پارک ها و مکان های مشرف به تپه ها را امری ضروری دانسته و اظهار داشت: اگر این دیوار ها احداث نشود جان شهروندان استفاده کننده در این نقاط از پارک همیشه با خطر برخورد با سنگ وخاک حاصل از ریزش تپه ها، مواجه خواهد شد، بنابراین با دقت و سرعت لازم، قبل از آماده سازی مسیر برای شهروندان، نسبت به احداث این دیوارهای حائلی اقدام می شود.