طرح های هادی ۶۵۰ روستای آذربایجان شرقی نیاز به بازنگری دارد
طرح های هادی ۶۵۰ روستای آذربایجان شرقی نیاز به بازنگری دارد

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به عمران و آبادانی روستاها، گفت: از بدو تاسیس نهاد دهیاری ها در سال 77، جمعاً مبلغ یک هزار میلیارد تومان به دهیاری های استان کمک شده که 857 میلیارد تومان از این مبلغ در زمان دولت تدبیر و امید بوده است.

تقی کرمی در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان ملکان، افزود: در شهرستان ملکان نیز از ۵۷ میلیارد و دویست میلیون تومان کمک دولت به دهیاران این شهرستان مبلغ ۵۲ میلیارد تومان در زمان دولت دکتر روحانی بوده است.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت، خواستار استفاده دهیاران از ظرفیت مشارکت های مردمی و کمک های خیران در اجرای طرح ها و پروژه های روستایی شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از پرداخت تسهیلات بانکی جهت اجرای طرح های تولیدی و گردشگری و خرید ماشین آلات برای دهیاری های استان خبر داد و گفت: متاسفانه در شهرستان ملکان تاکنون از این تسهیلات استقبال نشده است.

وی با بیان اینکه دهیاران می توانند تا سقف ۴ میلیارد تومان از این وام استفاده کنند، افزود: دهیاران شهرستان ملکان با استفاده از این تسهیلات می توانند در جهت درآمدزایی و راه اندازی واحدهای فرآوری و بسته بندی انگور و کشمش اقدام کنند و استانداری نیز آماده همکاری در این خصوص است.

کرمی با بیان اینکه در حال حاضر طرح های هادی ۶۵۰ روستای استان نیاز به بازنگری دارند تصریح کرد: برای اجرای بازنگری طرح های هادی این روستاها به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

در انتهای این جلسه از حافظان میراث فرهنگی و دهیاران نمونه شهرستان ملکان تجلیل شد.

همچنین ساختمان دهیاری روستای تپه اسماعیل آباد از توابع شهرستان ملکان با مساحت ۲۲۸ متر مربع و آبشار تفرجگاه علی بلاغی روستای آق‌منار افتتاح شد.