به گزارش عصر دهیار، سیامک آسیایی در توضیح این خبر گفت: همه ساله و همزمان با فرارسیدن فصل رشد گیاهان و درختان و آغاز فعالیت آفات و بیماری ها، بازدیدهای میدانی از فضای سبز جهت پایش آفات و بیماری ها انجام می شود. وی افزود: در این پایش به محض مشاهده فعالیت آفات و قرار گرفتن […]

به گزارش عصر دهیار، سیامک آسیایی در توضیح این خبر گفت: همه ساله و همزمان با فرارسیدن فصل رشد گیاهان و درختان و آغاز فعالیت آفات و بیماری ها، بازدیدهای میدانی از فضای سبز جهت پایش آفات و بیماری ها انجام می شود. 
وی افزود: در این پایش به محض مشاهده فعالیت آفات و قرار گرفتن در آستانه خسارت به گیاهان، اقدامات لازم برای سمپاشی بهاره نیز انجام می شود. 
معاون فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز در ادامه توضیحات خود اظهار کرد: بر این اساس و طبق محاسبات، سموم مورد نیاز خریداری شده و تمهیدات لازم نیز برای اجرای طرح انجام گرفته است. اکیپ های عملیاتی سمپاشی نیز برای سمپاشی آماده هستند. 
لازم به ذکر است سوسک برگ خوار نارون و انواع شته از جمله آفاتی هستند که همه ساله خسارات قابل توجهی به فضاهای سبز تبریزوارد می کنند و سمپاشی های زمستانه و بهاره نیز برای مبارزه با این آفات انجام می شود.