به گزارش عصر دهیار، سید قاسم ناظمی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه عمرانی شهرداری منطقه ۵ تبریز اظهار کرد: موضوع فرهنگ یک موضوع اساسی و جدی و ضرورتی برای حوزه شهری است که امروز خوشحالیم که این سرمایه فرهنگی شهرداری حتی در دورترین نقاط شهر گسترش یافته است. او افزود: افتخار بزرگی […]

به گزارش عصر دهیار، سید قاسم ناظمی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه عمرانی شهرداری منطقه ۵ تبریز اظهار کرد: موضوع فرهنگ یک موضوع اساسی و جدی و ضرورتی برای حوزه شهری است که امروز خوشحالیم که این سرمایه فرهنگی شهرداری حتی در دورترین نقاط شهر گسترش یافته است.

او افزود: افتخار بزرگی است قبل از اینکه جریان شهری و جریان زندگی وارد یک منطقه شود، ما زیرساخت‌های فرهنگی آن منطقه را تأمین کردیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به تأثیر تبریز در جریان فرهنگی دنیا بیان داشت: شهر ما با قدمت و اهمیتی که در جریان فرهنگی و هنری ایران دارد و تأثیری که از طریق تربیت شخصیت های بزرگ و ساماندهی حرکت‌های بزرگ در جریان فرهنگ دنیا دارد، نیازمند این است  که حوزه فرهنگ در آنجا جدی گرفته شود.

او اضافه کرد: معیشت، شهرسازی، و معماری مسائل مهمی است ولی ما شهر را محل زندگی انسان می دانیم و واقعیت این است اگر به انسان اهمیت ندهیم، این شهر جایی برای زندگی نخواهد بود.

ناظمی تصریح کرد: شهر تبریز از جهت توسعه کمی در حوزه زیرساخت و فضاهای کاربردی فرهنگی، قدم های خوبی برداشته است ولی هنوز راه زیادی در پیش داریم ولی این زحمات و تلاش ها را نباید نادیده بگیریم.

او افزود: بر خود وظیفه می دانیم از مجموعه شهرداری تبریز و اعضای شورای شهر که در این محدودیت های مالی که شهرها دچار آن بوده و هستند، به مسائل فرهنگی و کالبدی شهر اهتمام کردند و در رفع موانع آن تلاش کردند، تشکر کنم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی  اظهار امیدواری کرد: امیدوارم که این اهتمام در حوزه کاربردی و حوزه نرم افزار نیز سرایت کند؛ بالاخره این ورزشگاه، این فرهنگ سرا و این فضاهای فیزیکی نیازمند یک نفس فرهنگی هستند و امیدواریم شاهد جریان زندگی فرهنگی در این ساختمان ها باشیم.