میررضا مجیدی روز دوشنبه در آیین افتتاح شتاب‌دهنده میزبان واحد آذربایجان شرقی، با اشاره به نقش موثر شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد، اظهار کرد: در ۳۰ ساله گذشته حرکت‌هایی که در زمینه علم و فناوری شده ما چندان موفق نبودیم.  وی ادامه داد: این پشتیبانی‌ها و مشارکت صاحبان ایده و شرکت‌ها دقیقا هدفی بود که سال‌ها […]

 میررضا مجیدی روز دوشنبه در آیین افتتاح شتاب‌دهنده میزبان واحد آذربایجان شرقی، با اشاره به نقش موثر شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد، اظهار کرد: در ۳۰ ساله گذشته حرکت‌هایی که در زمینه علم و فناوری شده ما چندان موفق نبودیم. 

وی ادامه داد: این پشتیبانی‌ها و مشارکت صاحبان ایده و شرکت‌ها دقیقا هدفی بود که سال‌ها دنبال آن بودیم.

وی توضیح داد: امروزه در اقتصاد کشورهای جهان معمولا صنایع بزرگ تر برای حل مشکلات خود از تجربیات درونی استفاده می‌کنند، ولی تجربه ثابت کرده که این امر راهگشا نیست، اما شرکت‌هایی که از صاحبان اندیشه‌های نو خارج از شرکت استفاده کردند، موفق شدند، و این همان شرکت‌هایی هستند که در دنیا سرمایه گذاری های میلیاردی دارند.

مجیدی با بیان این‌که ما نیز باید مسیر شرکت‌های پیشرفته دنیا را برویم، گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا باعث جان باختن تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان شد؛ اما از سویی نیز دنیا را وادار به برداشتن گام‌های بزرگی کرده است.

وی با بیان اینکه قبل از مواجه با کرونا ویروس، آموزش‌های ما سنتی بوده ولی الان وارد سبک جدیدی از آموزش شدیم، ادامه داد: آموزش‌های مجازی، حمل و نقل الکترونیکی و تجارت الکترونیکی از جمله بسترهای مثبتی هستند که با شیوع کرونا شدت گرفتند.

مجیدی خاطرنشان کرد: دانشگاه تبریز افتخار دارد که با بسیاری از شرکت‌های بزرگ استانی و کشوری از جمله تراکتور سازی، شیرین اصل و … در ارتباط بوده و سعی می‌کند در زمینه علمی گام‌های موثری بردارد.

انتهای پیام