به گزارش عصر دهیار، یونس فاتح در جلسه‌ای که با سید حسن موسوی، رئیس دانشکده دانشگاه تبریز داشت، از دغدغه‌ها و نگرانی‌های شهروندان در خصوص سگ‌های بلاصاحب گفته و افزود: در چند ماه اخیر گزارش‌های زیادی از بابت پرسه سگ‌های بلاصاحب در اقصی نقاط شهر به ما رسیده است و شهروندان از این بابت ابراز […]

به گزارش عصر دهیار، یونس فاتح در جلسه‌ای که با سید حسن موسوی، رئیس دانشکده دانشگاه تبریز داشت، از دغدغه‌ها و نگرانی‌های شهروندان در خصوص سگ‌های بلاصاحب گفته و افزود: در چند ماه اخیر گزارش‌های زیادی از بابت پرسه سگ‌های بلاصاحب در اقصی نقاط شهر به ما رسیده است و شهروندان از این بابت ابراز نگرانی می‌کنند.
وی اضافه کرد: بعد از نشست‌های مختلف با کارشناسان امر، تشکل‌های مردم نهاد حامی حیوانات و مسئولین ذیربط، تصمیم بر عقیم‌سازی این سگ‌ها گرفته شد که انشاالله بتوانیم با همکاری دانشکده‌ی دامپزشکی دانشگاه تبریز این تصمیم را هرچه سریعتر و با رعایت تمامی نکات بهداشتی عملی کنیم.

فاتح مسئله ساماندهی سگ‌های بلاصاحب را حساس خوانده و تصریح کرد: مردم از وجود این سگ‌ها در سطح شهر احساس نگرانی می‌کنند چرا که هم از لحاظ روانی بر روی مردم تاثیر می‌گذارد و هم باعث بی‌نظمی در اکو سیستم می‌گردد.

سید حسن موسوی رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز نیز در این نشست گفت: با همکاران هماهنگی‌های لازم برای همکاری با سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز انجام شده و تصمیماتی گرفته شده است.
وی مسئله سگ‌های بلاصاحب را بسیار پر اهمیت خوانده و گفت: این بحث در جامعه با التهاب زیادی مواجه شده است و نگرانی شهروندان به خاطر سلامت فرزندانشان کاملاً منطقی و قابل درک است. باید برای این مشکل چاره‌ای اساسی و بلندمدت اندیشید.
موسوی در مورد عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب از طرف دانشگاه تبریز اعلام آمادگی کرده و افزود: باید در این مسئله احساسات شهروندان را هم در نظر گرفته و به احساسات و عواطف شهروندان عزیز احترام قائل شد و عقیم‌سازی این سگ‌ها با رعایت تمامی موارد بهداشتی صورت گیرد.