سازمان‌های مردم نهاد در مسیر مصالح کلان کشور فعالیت کنند
سازمان‌های مردم نهاد در مسیر مصالح کلان کشور فعالیت کنند

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مرند گفت: سازمان‌های مردم نهاد باید در اجرای فعالیت‌های خود، با نگاه جامع در مسیر منفعت و مصالح کلان حرکت کرده و خروجی آنها، اصلاح امور باشد.

داود گرشاسبی روز چهارشنبه در همایش سازمان های مردم نهاد جوانان شهرستان مرند اظهار کرد: حرکت در قالب منافع ملی جمهوری اسلامی، اهداف نظام و وحدت جامعه از جمله مواردی است که سازمان های مردم نهاد باید آنها را در نظر بگیرند.
وی ضمن اشاره به حمایت مسوولان از سمن ها خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد باید این فکر را در نظام اداری و میان مردم ایجاد کنند که آنها برای پیشرفت و رفاه نسل آینده فعالیت می کنند.
فرماندار مرند با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر تمدن سازی تاکید شده است، افزود: ما باید با وجود نیروی انسانی جوان و ایجاد تغییر و تحول در حوزه ذهنی، تمدن سازی کرده و جوانان نیز معتقد به سقف علم باشند.
وی اظهار کرد: تمام امید جامعه به نسل جوان است که باید با تولید علم، فکر و اندیشه در داخل نظام جمهوری اسلامی، توسعه را رقم بزنند.
گرشاسبی ضمن تاکید بر حرکت سازمان های مردم نهاد در قالب اساسنامه خود یادآوری کرد: حس مسوولیتی که در افراد فعال در سازمان‌های مردم نهاد وجود دارد برای ما مقدس و ارزشمند است چرا که بدون هیچ چشمداشتی در راستای ترقی و پیشرفت جامعه و رفع مشکلات آن گام برمی دارند.
وی اضافه کرد: هر اتفاقی در حوزه گردشگری بیافتد مردم محور و مبتنی بر مردم بوده و سازمان های مردم نهاد نیز می توانند در این حوزه وارد شوند.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی نیز گفت: سمن ها، نهادهای خودجوش مردمی، داوطلبانه، غیر دولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی هستند که تنها می توانند در راستای انجام فعالیتهای خود، اقدام به درآمدسازی کنند.
امیر تقی زاده افزود: سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوان توانمند دستگاه‌های اجرایی می باشند که می توان انجام امور را به آنها سپرد و با حمایت از آنها، فرصت را برای بروز توانمندی جوانان مهیا کرد.
وی همچنین اساسی ترین خصلت جوانان را مطالبه گری بیان کرد و گفت: جوانان و سازمان های مردم نهاد باید پیگیر وعده های مسوولین بوده و به مسائل شهری بی تفاوت نباشند.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: جوانان نخبه و تاثیرگذاری در شهرستان مرند وجود دارد که باید حمایت و معرفی شوند.
مسوولان سازمان های مردم نهاد جوانان ندای محبت، ایشیق یول، کارآفرینان جوان افق روشن، حافظان فرهنگ مارات، همای فردای روشن، گردشگران جوان مانا و حامیان جوان روستا نیز در این همایش مشکلات و خواسته های خود را مطرح کردند.

شهرستان مرند با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.