به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، در خرداد ۱۴۰۰ نشست و برخاست هواپیماها ۲۹ درصد نسبت به خرداد ۱۳۹۹ افزایش داشته است. در ماه مورد مطالعه اعزام و پذیرش مسافر ۱۱ درصد نسبت به خرداد ۱۳۹۹ افزایش داشته است. همچنین در خرداد ۱۴۰۰ ارسال و پذیرش بار و پست ۲۱ درصد نسبت به ماه […]

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، در خرداد ۱۴۰۰ نشست و برخاست هواپیماها ۲۹ درصد نسبت به خرداد ۱۳۹۹ افزایش داشته است.

در ماه مورد مطالعه اعزام و پذیرش مسافر ۱۱ درصد نسبت به خرداد ۱۳۹۹ افزایش داشته است.

همچنین در خرداد ۱۴۰۰ ارسال و پذیرش بار و پست ۲۱ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته، رشد داشته است.

* ثبت ۷۷۲۱۱ نشست و برخاست در ۵۲ فرودگاه کشور در ۳ ماه

در پایان فصل بهار و سه ماهه سال ۱۴۰۰ در ۵۲ فرودگاه کشور ۷۷ هزار و ۲۱۱ فروند نشست و برخاست در فروگاه‌های کشور ثبت شد، همچنین اعزام و پذیرش مسافر ۵ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۹۷۵ نفر و ارسال و پذیرش بار و پست رقم ۵۲ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۷۰۶ کیلوگرم ثبت شد.

بر اساس جداول و نمودارهای آماری پروازهای داخلی، سال گذشته در سه ماهه ۹۹، میزان ۴۵ هزار و ۹۷۴ فروند نشست و برخاست، ۴ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۳۸ نفر اعزام و پذیرش مسافر و ۳۱ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۹۲۴ کیلوگرم ارسال و پذیرش بار و پست در فرودگاه‌های کشور ثبت شده بود که به ترتیب در حوزه نشست و برخاست، امسال ۶۴ درصد رشد، در حوزه اعزام و پذیرش مسافر ۴۳ درصد رشد و در حوزه ارسال و پذیرش بار و پست ۶۷ درصد رشد ثبت شد.

* ۳ فرودگاه پرترافیک کشور در بهار ۱۴۰۰

بنابراین گزارش در سه ماهه امسال بیشترین نشست و برخاست در فرودگاه مهرآباد با ۲۸ هزار و ۶۳۰ فروند ثبت شد و پس از آن فرودگاه مشهد با ۱۰ هزار و ۲۳۶ فروند و فرودگاه شیراز با ۶۳۶۳ فروند نشست و برخاست در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

 

* رشد ۶۶ درصدی پروازهای عبوری در پایان بهار ۱۴۰۰

در خرداد امسال پروازهای عبوری ۶۶ درصد نسبت به ماه مشابه سال ۹۹ افزایش داشته است، اردیبهشت ۱۴۰۰، میزان ۱۰ هزار و ۸۴ پرواز عبوری از آسمان کشور داشتیم که این رقم در فروردین ۱۴۰۰، رقم ۱۱ هزار و ۴۲۶ پرواز عبوری بوده است.

انتهای پیام/ب