جلوگیری از تخریب غیرمجاز اراضی کشاورزی عزمی راسخ و همگانی را می‌طلبد
جلوگیری از تخریب غیرمجاز اراضی کشاورزی عزمی راسخ و همگانی را می‌طلبد

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از اعمال جزای سنگین نقدی و مجازات حبس تا ۶ ماه در صورت تکرار تخریب اراضی کشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش عصر دهیار، امیر نوعی روز پنجشنبه در دوره آموزشی آشنایی با قوانین حفظ کاربری اراضی کشاورزی اردبیل افزود: از سال ۷۴ قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای مخربان غیرمجاز اراضی کشاورزی وضع شده و در این استان با جدیت دنبال خواهد شد.

وی ادامه‌داد: جلوگیری از تخریب غیرمجاز اراضی کشاورزی عزمی راسخ و همگانی را می‌طلبد، صرف فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی در حفاظت از اراضی کشاورزی کافی نیست همه باید اعتقاد قلبی و عملی به حفاظت از آن داشته باشند.

وی یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که در بحث آب و خاک مدنظر تمام مسوولان و دست‌اندرکاران تولید و خودکفایی کشور است، را اتکا به آب و خاک و بهره‌برداری اصولی از آن دانست که دستیابی به استقلال و خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک و مهم منجلمه گندم محقق می‌شود.

او تشریح‌کرد: عوامل قهری و متعددی خاک را به عنوان سرمایه ملی هر سال به مخاطره می‌اندازد که از جمله آنها می‌توان به بارش‌های سیل‌آسای باران و فرسایش آبی و بادی ، این عوامل باعث شده که بسیاری از روستاهای تولید در روستا ترجیح دهند استان خالی از سکنه شوند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا