توسعه ملی هر کشوری در گروه توسعه روستایی آن کشور است
توسعه ملی هر کشوری در گروه توسعه روستایی آن کشور است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: هر چه اقتصاد روستا پویا‌تر و شکوفا‌تر باشد فرایند توسعه و پیشرفت آن کشور مناسب‌تر خواهد بود.

به گزارس قلم پرس، سجاد صنعتی‌منفرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه، نقش روستا‌ها در توسعه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و افزایش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نقشی محوری بوده، فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه عمران روستایی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در راستای توانمندسازی روستائیان و تقویت زیرساخت‌ها در روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی روستائیان است، که باید همه جانبه، مستمر و  متکی بر مشارکت و خودباوری روستائیان باشد، ادامه داد: برای تحقق این امر باید زمینه مشارکت همه‌ جانبه، همکاری و همدلی بین همه اهالی روستا فراهم باشد و مسؤولان نیز باید با برنامه‌ریزی صحیح و توزیع عادلانه منابع و اعتبارات، رفاه و آسایش را برای روستائیان به ارمغان آورند و از فاصله طبقاتی بین زندگی خانوار روستایی و شهری بکاهند.

وی با اشاره به اینکه، توسعه ملی هر کشوری در گروه توسعه روستایی آن کشور بوده و یک بحث مهم و حیاتی به شمار می‌آید، اظهار کرد: هر چه اقتصاد روستا پویا‌تر و شکوفا‌تر باشد فرایند توسعه و پیشرفت آن کشور مناسب‌تر خواهد بود و به همین علت است که در برنامه‌های توسعه‌ محور اغلب کشور‌ها، روستا‌ها از ارکان مهم در توسعه پایدار به شمار می‌آیند.

صنعتی‌منفرد یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی طرح‌های توسعه روستایی به ویژه با تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی نقش بسزایی در امر توسعه همه جانبه روستاها داشته است و در همین راستا توانسته از این طریق گام‌های موثری را در راستای بهبود وضعیت کلان جامعه روستایی همراه با بسترسازی مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بردارد و در نهایت موجبات نگهداشت جمعیت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: خوشبختانه طی چند سال اخیر خدمات قابل توجهی در راستای بهبود زندگی روستائیان ارائه شده و موجب پایداری فضاهای روستایی در ابعاد مختلف، نقش موثری در توسعه منطقه‌ای و ملی داشته باشد.