توزیع ۲۶۴هزارتن نهاده های دامی در استان فارس
توزیع ۲۶۴هزارتن نهاده های دامی در استان فارس

[ad_1] مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس از توزیع ۲۶۴هزار تن نهاده دامی در استان فارس خبر داد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، سید محمد رضا سعادت گفت: در جهت حفظ امنیت تولید و تامین نیاز واحد های تولیدی، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون نسبت به […]

[ad_1]

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس از توزیع ۲۶۴هزار تن نهاده دامی در استان فارس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، سید محمد رضا سعادت گفت: در جهت حفظ امنیت تولید و تامین نیاز واحد های تولیدی، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون نسبت به توزیع ۲۶۴هزار تن نهاده های دامی اقدام نموده است.

لازم به ذکر است توزیع انجام شده شامل۱۳۶ هزارتن ذرت، ۵۷ هزار تن سویا و ۷۱ هزارتن جو می باشد و به منظور سهولت دسترسی، نهاده های فوق در ۵ نقطه از استان توزیع شده و با توجه به کاهش بارندگی و کمبود علوفه مرتعی میزان ۱۶۸هزار تن بصورت مدت دار ۶ ماهه بین دامداران و عشایر سیار توزیع شده است.

وی بیان کرد: با توجه به این که از جمله وظایف و اهداف اداره کل پشتیبانی امور دام استان، ذخیره سازی و توزیع نهاده دامی در جهت حفظ تولید و تنظیم بازار محصولات پروتئینی از طریق خرید مازاد تولیدات واحدهای دامپروری(مرغ و گوشت) و یا توزیع محصولات مذکور در مواقع بحرانی در بازار می باشد، روند توزیع نهاده های دامی به منظور ثبات تولید همچنان در حال انجام می باشد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس به رتبه دوم استان در ذخیره سازی و توزیع نهاده دامی در کشور اشاره و برحسب ضرورت و نیاز واحدهای دام و طیور استان به نهاده های دامی، از احداث انبار ۱۰ هزارتنی جدید به منظور ذخیره سازی نهاده ها و تامین تجهیزات مرتبط با تخلیه و بارگیری نهاده ها با هدف تسریع در تحویل نهاده و تامین رضایت بهره برداران خبر داد .

این مقام مسئول نیز از احداث سالن های جدید سردخانه و افزایش ظرفیت ۱۰۰۰ تنی سردخانه نگهداری اقلام پروتئینی خبر داد.

[ad_2]