تحقق ۷۰ درصدی اظهارنامه‌های مالیاتی اصناف و مشاغل در آذربایجان‌شرقی / تنها ۷ درصد مودیان مالیاتی اصناف هستند
تحقق ۷۰ درصدی اظهارنامه‌های مالیاتی اصناف و مشاغل در آذربایجان‌شرقی / تنها ۷ درصد مودیان مالیاتی اصناف هستند

[ad_1] مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی از تحقق ۷۰ درصدی اظهارنامه های مالیاتی اصناف و مشاغل در استان خبر داد. به گزارش عصر دهیار،از مراغه، عیسی اروج‌زاده ظهر امروز در جلسه بررسی مشکل مالیاتی اصناف مراغه اظهار کرد:۷۰ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی اصناف ‌ و مشاغل و تبصره ماده ۱۰۰ در آذربایجان‌شرقی محقق شده است. مدیرکل امور […]

[ad_1]


مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی از تحقق ۷۰ درصدی اظهارنامه های مالیاتی اصناف و مشاغل در استان خبر داد.

به گزارش عصر دهیار،از مراغه، عیسی اروج‌زاده ظهر امروز در جلسه بررسی مشکل مالیاتی اصناف مراغه اظهار کرد:۷۰ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی اصناف ‌ و مشاغل و تبصره ماده ۱۰۰ در آذربایجان‌شرقی محقق شده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی گفت: زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا ۱۵ تیرماه تمدید خواهد شد و صاحبان مشاغل و اصناف می‌توانند در مدت باقی مانده اقدام کنند.

وی افزود: مودیان مالیاتی می‌توانند در مدت باقی مانده با تکمیل اظهار نامه از مشوق‌های و تخفیف‌های لازم بهره‌مند شوند.

اروج‌زاده اضافه کرد: کارت خوان‌ها منبع فروش و درآمد  اصناف تعیین شده و مالیات نیز از این طریق دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه، اصناف استان ۷ درصد مودیان مالیاتی را تشکیل می‌دهند و افزود: امور مالیاتی استان بیشترین وقت ‌ ظرفیت خود را در اختیار اصناف قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان در ادامه گفت: تعیین مالیات بر درآمد اصناف از طریق صورت حساب کارت‌خوان‌ها، به خاطر تازه بودن طرح برای اصناف ابهاماتی را بوجود آورده است.

وی افزود : به خاطر تازه بودن طرح  در اظهار نامه سال گذشته مشوق های خوبی برای اصناف از بابت بخشودگی مالیات بردرآمد در نظر گرفته شده است.

اروج‌زاده گفت: امور مالیاتی استان با تمام توان تلاش می‌کند به خواسته‌های و ابهامات اصناف و بازاریان پاسخ دهد.

ضرورت شفاف‌سازی مراحل محاسبه و دریافت مالیات

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: بازاریان در همه صحنه‌های انقلاب، دفاع مقدس و ایام کرونایی حضور دارند و لازم است با برنامه‌ریزی جلوی متضرر شدن آنها گرفته شود.

علی علیزاده افزود: شفاف‌سازی مراحل محاسبه و دریافت مالیات و اعلام آن به اصناف یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: محاسبه دریافت مالیات از طریق فروش کارت‌خوان‌ها لازم بود قبل از اجرا به بازاریان اعلام می‌شد.

به گفته نماینده مراغه، با برگزاری جلسه‌های توجیهی از طریق امور مالیاتی شهرستان و استان‌ها موضوع محاسبه  و دریافت مالیات از طریق کارت‌خوان‌ها به بازار اعلام شود.

مالیات اصناف مراغه زیر ۵ میلیون تومان است

داود اسدیان فرماندار مراغه نیز گفت: این جلسه با هدف بیان مشکلات و درخواست‌های اصناف و پاسخگویی مدیران استانی و شهرستانی امور مالیاتی تشکیل شده است.

وی افزود: از کل درآمد مالیاتی شهرستان تنها ۷ درصد از محل درآمد بازار تامین می‌شود.

به گفته اسدیان، بیشتر مالیات اصناف این شهرستان زیر ۵ میلیون تومان است.

در این جلسه روسای اتحادیه‌های صنفی مراغه افزایش نامتعارف مالیات بر درآمد، تعیین مالیات از طریق تراکنش کارت‌خوان‌ها و کاهش درآمد در ایام کرونا را از مشکلات اصناف بیان کردند.

انتهای پیام/


[ad_2]