بیش از ۷۰درصد قطعات خودرو در کشورمان تولید می شود
بیش از ۷۰درصد قطعات خودرو در کشورمان تولید می شود

[ad_1] رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور گفت: خوشبختانه در تولید قطعات خودرو در کشور به ۷۰ درصد رسیدیم و اگر این روند صعودی ادامه یافته و تولید به ۹۰ درصد برسد دیگر تحریم ها هیچ مشکلی را برای ما نخواهد داشت. به گزارش عصر دهیار،از کلیبر، محمدرضا نجفی‌منش بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه […]

[ad_1]


رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور گفت: خوشبختانه در تولید قطعات خودرو در کشور به ۷۰ درصد رسیدیم و اگر این روند صعودی ادامه یافته و تولید به ۹۰ درصد برسد دیگر تحریم ها هیچ مشکلی را برای ما نخواهد داشت.

به گزارش عصر دهیار،از کلیبر، محمدرضا نجفی‌منش بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه تولید اتصالات سیستم سوخت رسانی خودرو در شهرستان کلیبر اظهار کرد: اولین صنعتی که آمریکا آن را تحریم کرد صنعت خودرو در کشور بود  که الحمدالله با همت صنعتگران داخلی و فعالان متعهد و متخصص این حوزه که یک صنعت ریشه‌ای و مادر است با همت تولیدکنندگان داخلی با وجود مشکلات  تحریم گام‌های بلندی برداشته شده است.

این صاحب نظر در حوزه تولید قطعات خودرو  افزود: مشکل ما نقدینگی بوده و لازم است بانک‌ها با ایجاد ال سی داخلی برای شرکت‌های قطعه سازی راه را برای توسعه و پیشرفت این صنعت و ارتقای سطح کیفی محصولات مهیا نمایند.

امیررضا کلانتری مدیرعامل شرکت تولیدی هوراند پلاستیک کلیبر  نیز در این مراسم گفت: قطعه صد در صد وارداتی در انحصار شرکتهای امریکایی و فرانسوی هم اکنون به همت  جهادگران این شرکت به تولید انبوه رسیده است

وی افزود: فتخار داریم قطعه ای را که قبلاً صددرصد وارداتی و در انحصار شرکت‌های آمریکایی و فرانسوی بوده و تامین این قطعه معضلات بسیار بزرگی برای خودروسازان کشور داشت را در شهرستان کلیبر افتتاح کنیم. 

کلانتری افزود: این محصول کاملا دانش‌بنیان و ایمنی و قانونی است و این قطعه مخاطرات زیست محیطی و به خطر افتادن جان سرنشینان خودرو داشته به طوری که عدم عملکرد این قطعه باعث آلودگی محیط زیست و آتش سوزی خودرو خواهد شد که خوشبختانه توانستیم به همت جوانان بومی منطقه، دانش تولید قطعه را در شرکت هوراند پلاستیک بومی کنیم.

وی ظرفیت تولید این محصول را سالانه ۱۵ میلیون عدد برشمرد و گفت: این پروژه با اعتبار حدود ۳ میلیون یورو ظرفیت تولید ۱۰۰ درصدی نیازهای خودروسازان کشور تامین خواهد شد و در آینده نزدیک نیز شاهد ایجاد خط لوله ترمز خودرو با اعتبار ۴ میلیون یورو در شرکت تولیدی هوراند پلاستیک کلیبر خواهیم بود.

انتهای پیام/م


[ad_2]