به گزارش عصر دهیار، یعقوب وحیدکیا شهردار منطقه ۳ تبریز در این رابطه با اعلام اینکه در این منطقه، ستادی تحت عنوان ستاد دهه فجر تشکیل شده که با حضور کارشناسان از بخش‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در خصوص ایام دهه مبارک فجر را برنامه‌ریزی می‌کنند، افزود: طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده این منطقه با ۱۰۰ عنوان […]

به گزارش عصر دهیار، یعقوب وحیدکیا شهردار منطقه ۳ تبریز در این رابطه با اعلام اینکه در این منطقه، ستادی تحت عنوان ستاد دهه فجر تشکیل شده که با حضور کارشناسان از بخش‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در خصوص ایام دهه مبارک فجر را برنامه‌ریزی می‌کنند، افزود: طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده این منطقه با ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و اجتماعی به استقبال ایام دهه مبارک فجر می‌رود.
شهردار منطقه ۳ تبریز درباره شاخص‌ترین برنامه‌های دهه فجر که در طول این ایام برگزار خواهد شد، گفت: فضاسازی گسترده محیط شهری و ایجاد طاق‌های نصرت در مسیر راهپیمایی و سطح شهر به ویژه در مقابل ساختمان اداری و چهارراه ابوریحان و همچنین مقابل بیت امام جمعه محترم تبریز، دیدار و تجلیل خانواده معظم شهدا، برگزار محفل انس با قرآن، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی برای خانواده‌ها و جوانان و پرسنل شهرداری و ده‌ها برنامه دیگر، از جمله برنامه‌های فرهنگی شهرداری منطقه ۳ تبریز خواهد بود.
وی افزود: همچنین در این ایام در بیش از ۱۰۰ نقطه از سطح حوزه منطقه، پرچم مقدس ایران عزیزمان به اهتزاز در خواهد آمد.
به گفته شهردار منطقه، برنامه‌ریزی برای نصب ۳۰۰ مورد بنر، پرچم و تصاویر شهدا با موضوع دهه فجر در اندازه‌های متفاوت از دیگر برنامه‌های این منطقه به مناسبت ایام دهه فجر می‌باشد.
برنامه نورافشانی با حضور شهروندان و خانواده پرسنل منطقه در محوطه اداری، تزئین میدان ابوریحان با حال و هوای این ایام مبارک، دایر کردن ایستگاه صلواتی در چهارراه ابوریحان و همچنین پخش گل و شیرینی بین کارکنان و شهروندان، از دیگر برنامه‌هایی است که وحیدکیا به آنها اشاره کرد.
وی افزود: با توجه به ضرورت انتقال واقعیت‌های دوران انقلاب به نسل چهارم در میان هجمه‌های شدید دشمنان برای مواجهه با انقلاب اسلامی، رویکرد برنامه شهرداری تبریز بر اساس روایت گفتمان انقلاب اسلامی بوده تا بتوانیم در پس این برنامه‌ها واقعیت‌های دیروز، دستاوردهای امروز و چشم‌انداز آینده را به نسل حاضر ارائه دهیم.
وی افزود: در این راستا اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با مشارکت مساجد سطح حوزه و همچنین دیدار با شهروندان، از جمله برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد.
غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا از دیگر برنامه‌هایی است که به گفته شهردار منطقه در این ایام انجام خواهد شد.
وحیدکیا تصریح کرد: دهه فجر امسال با ویژگی‌ها و برنامه‌ریزی خاصی برای ایجاد نشاط معنوی بیشتر و در راستای الگوسازی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای نسل جوان همراه بوده و حال و هوای ویژه‌ای خواهد داشت.
بر اساس این گزارش، این برنامه‌ها با هدف هم‌افزایی از سوی امور ارتباطات فرهنگی اجتماعی و پایگاه مقاومت منطقه با هماهنگی اداره کل اتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز برگزار خواهد شد.