بازسازی روستاهای زلزله‌زده سراب با همکاری مردم قبل از اتمام فصل سرما
بازسازی روستاهای زلزله‌زده سراب با همکاری مردم قبل از اتمام فصل سرما

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از روند بازسازی روستاهای زلزله‌زده شهرستان سراب، گفت: درصورت همکاری مردم، بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده تا قبل از فرارسیدن فصل سرما به اتمام می‌رسد.

به گزارش عصر دهیار، جواد رحمتی با ابراز رضايت از روند بازسازی و کیفیت مطلوب احداث واحدهای مسکونی در روستاهای زلزله‌زده سراب، اظهار داشت: از یک‌هزار واحد تخریب‌شده در این شهرستان، ۱۱۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

وي، با بیان اینکه ساخت واحدهای مسکونی در این شهرستان در مجموع ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: عملیات پی‌کنی ۹۵۰ واحد به پایان رسیده، ۸۱۰ واحد در مرحله فونداسیون و ۶۶۰ واحد در مرحله ساخت اسکلت هستند.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به احداث واحد های دامی نیز گفت: از یک‌هزار واحد تخریب شده دامی ساخت ۳۵۰ واحد تمام شده است.

وی با بیان اینکه کار ساخت واحدهای دامی، به دلیل  پایین بودن مبلغ تسهیلات بانکی نیاز به مشارکت خود اهالی دارد، افزود: نظارت بر احداث این واحدها برعهده سازمان جهاد کشاورزی است.

رحمتي با اشاره به مشکلات برخی از حادثه دیدگان بر ضرورت تامین سیمان ارزان قیمت، افزایش ماشین آلات بنیاد مسکن در مناطق روستایی و اصلاح وام های معیشتی تاکید کرد و افزود: ارائه وام های کم بهره و بلاعوض به افراد حادثه دیده و جامانده از دریافت تسهیلات، با مصوبه هیأت دولت در روزهای آتی میسر خواهد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز در این بازدید حضور داشتند.