افتتاح ۲۱۲۵ پروژه عمرانی در آذربایجان‌شرقی همزمان با دهه فجر
افتتاح ۲۱۲۵ پروژه عمرانی در آذربایجان‌شرقی همزمان با دهه فجر

[ad_1] معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: ۲ هزار و ۱۲۵ پروژه عمرانی در بخش های مختلف با ۳۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار همزمان با دهه فجر ۱۴۰۲ در استان به بهره برداری می‌رسد. به گزارش عصر دهیار،از تبریز، جبارعلی ذاکری  امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۲ هزار و […]

[ad_1]


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: ۲ هزار و ۱۲۵ پروژه عمرانی در بخش های مختلف با ۳۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار همزمان با دهه فجر ۱۴۰۲ در استان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش عصر دهیار،از تبریز، جبارعلی ذاکری  امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۲۵ پروژه عمرانی در بخش های مختلف با ۳۸۰ هزار میلیارد ریال هزینه کرد در ایام الله دهه فجر در استان بهره برداری می شود.

وی افزود: پیش از این قرار بود که یک هزار و ۹۸۰ پروژه با ۲۴۵ هزار میلیارد ریال هزینه کرد افتتاح شود که با اضافه شدن سد قیز قلعه سی، طرح های بخش خصوصی و نهضت ملی مسکن، تعداد طرح ها و اعتبارات افزوده شد.

وی ادامه داد: فولاد امین آذربایجان، صنایع بهنگار سهند آذرگان جزو پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که افتتاح خواهد شد.

بهره‌برداری از ۹ هزار مسکن در دهه فجر 

ذاکری با تاکید بر نهضت ملی مسکن، گفت: مقرر بود هفت هزار واحد اعم از واحدهای بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، خودمالکی روستایی، گروه ساخت بنیاد مسکن در دهه فجر آماده شود که خوشبختانه با تلاش همکاران به ۹ هزار واحد افزایش یافت که در ایام دهه فجر مورد بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی ابراز کرد: سامانه منتاک (مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌های کشور) تعبیه شده و در اختیار استانداری و دستگاه‌های اجرایی و شهرداری است که در آن داده‌ها به همراه اسناد پروژه در آن سامانه وارد می‌شود. 

۲ هزار و ۷۲۷ روستای دارای سکنه در آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی به پروژه‌های استانی اشاره کرد و  گفت: استان در خصوص پروژه‌های روستایی سرآمد کشوری است به طوریکه جمعیت روستای استان یک میلیون و صد هزار نفر است و تعداد روستاهای استان که دارای سکنه هستند، ۲۷۲۷ روستاست و تعداد روستاهای با بیش از بیست نفر خانوار نیز  ۲۰۲۰ خانوار است و تعداد روستای دارای دهیار یک هزار و ۹۴۲ روستا و تعداد روستای دارای شورای روستا دو هزار و ۷۲ روستاست. 

وی متذکر شد: یک هزار و ۴۷۹ پروژه با اعتبار سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه روستایی در حال اجرا است. که از میان آنها ۱۵۴ مورد پروژه شاخص وجود دارد. 

ذاکری ابراز کرد: در میان همه پروژه‌های استانی یکسری پروژه شاخص وجود دارد که تعداد آنها پنجاه پروژه است. 

وی خاطرنشان کرد: ۱۲ همت از ۳۸ همت هزینه‌کرد برای پروژه‌های در سطح استانی بوده است. 

افتتاح ۱۴ پروژه برقی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت:  ۱۴ پروژه برقی با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز مورد بهره‌برداری خواهد رسید. 

ذاکری ابراز کرد: ۲۱ پروژه گازی با ۱۸۳ میلیارد تومان، ۱۳۳ پروژه فناوری و ارتباطات جزو بخش دیگر پروژه‌های مهم در دهه فجر است. 

۹۰ درصد روستاها تحت پوشش اینترنت

وی بیان کرد: خوشبختانه امسال ۲۹۸ روستا در برنامه دولت سیزدهم قرار گرفته است که تحت پوشش اینترنت قرار گیرند به طوریکه در میانگین ۹۰ درصد روستاها تحت‌ پوشش اینترنت هستند که با اتخاذ برنامه‌های تدوین شده به ۹۶ درصد تا پایان سال خواهیم رسید. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی متذکر شد: مسکن مهر مشکل جدی به عنوان پروژه‌هایی است که در دولت سیزدهم جزو اولویت قرار گرفت تا در کنار مساکن نهضت ملی رفع مشکل شوند.  

وی گفت: در ۶ ماهه گذشته جهت تامین هزینه بخش باقیمانده مساکن مهر، صندوق ملی مسکن اعتباراتی مصوب کرد؛ در اعتبارات مصوب شده، ۸۵ میلیارد تومان برای تهیه و نصب آسانسورهای کل مساکن مهر تخصیص یافته است. 

ذاکری افزود: مساکن مهر با پیشرفت ۷۵ درصد نیز ۱۳۰ میلیارد تومان تزریق اعتبار خواهد شد و برای محوطه‌سازی این مساکن نیز اعتباراتی مصوب شد. 

وی گفت: ۴۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات صندوق ملی مسکن اعتبار برای مساکن مهر تخصیص یافته است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: در تعریف پروژه مگا پروژه، پروژه و ریز پروژه است که پروژه‌های روستایی جزو ریز پروژه هستند. 

اتصال راه آهن شرق به غرب مهم‌ترین پروژه حمل و نقلی استان است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: پروژه راه آهن تبریز به میانه یک پروژه ۲۲ ساله بود و قبل از در دور دوم سفر ریاست جمهور مسیر اصلی برای این پروژه مشخص شد زیرا در طول این ۲۲ سال توسعه‌هایی صورت گرفته بود و مسیر را محدود کرده بودند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اتصال راه آهن شرق به غرب تبریز یکی از مهم‌ترین پروژه‌های حمل و نقل استان است.

ذاکری ادامه داد: برای این طرح ۲۷ گزینه بررسی شد که در نهایت در اسفند ماه گذشته یک گزینه را مصوب و به راه و شهرسازی اعلام کردیم و در سفر رئیس جمهوری به استان جزو پروژه‌های اولویت‌دار معرفی شد.

وی گفت: این طرح شامل ۱۴.۵ کیلومتر تونل به صورت منقطع است و مانع توسعه شهری تبریز نخواهد شد.

پایان پیام/۶۰۰۲۷


[ad_2]