علی جعفری آذر، در جلسه مشترک شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با وزیر کشور با بیان اینکه توسعه یافتگی و پیشرفت شهرستان تبریز و به ویژه شهر تبریز متناسب با جایگاه تاریخی این شهر در تمام حوزه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و… نیست. وی با بیان اینکه تبریز شهر پرآوازه ایران در طول […]

علی جعفری آذر، در جلسه مشترک شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با وزیر کشور با بیان اینکه توسعه یافتگی و پیشرفت شهرستان تبریز و به ویژه شهر تبریز متناسب با جایگاه تاریخی این شهر در تمام حوزه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و… نیست.

وی با بیان اینکه تبریز شهر پرآوازه ایران در طول تاریخ بوده است، گفت: یکی از مسائل مهمی که امروز تبریز را تهدید می کند، حاشیه نشینی است. حاشیه شهر، در واقع خیل کثیری از مردم این شهر را در بر می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه منطقه حاشیه نشین تبریز نیازمند توجه است، افزود: جا به جایی، ایمن سازی و درجاسازی از جمله اقداماتی است که می توان برای ساماندهی مناطق حاشیه شهر انجام داد.

فرماندار تبریز با بیان اینکه تبریز نیازمند قرارگاه سازندگی با حضور وزارتخانه ها، نظام بانکی، نظام اطلاعاتی، قضایی و… است، تاکید کرد: پیشنهاد مشخص بنده این است که کمک کنید از منابع ارزی بتوانیم در حوزه ساماندهی حاشیه نشینی تبریز بهره ببریم.

جعفری آذر دیگر دغدغه مشترک شهرها را قانون سرقفلی عنوان کرد و افزود: در واقع نه مالکین، مالک واقعی هستند و نه مستاجرین مستاجر واقعی. بخشی از اهالی تبریز و مخصوصا کسبه از این قانون رنج می برند

وی همچنین آلودگی هوا را دیگر مسئله اساسی تبریز دانست و گفت: این مورد نیز نیازمند توجه جدی دولت است. آب نیز موضوعی است که بیش تر شهرهای ما با آن درگیرند.