به گزارش عصر دهیار، محمد حسین‌زاده شهردار منطقه ۹ تبریز در برنامه تلویزیونی زنده تبریزیم، با تشریح برنامه‌های آتی مدیریت شهری منطقه ۹ برای توسعه، عمران و آبادانی شهرک خاوران، سال ۱۴۰۱ را سال اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی ماندگار در سطح حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۹ عنوان کرد. شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه در […]

به گزارش عصر دهیار، محمد حسین‌زاده شهردار منطقه ۹ تبریز در برنامه تلویزیونی زنده تبریزیم، با تشریح برنامه‌های آتی مدیریت شهری منطقه ۹ برای توسعه، عمران و آبادانی شهرک خاوران، سال ۱۴۰۱ را سال اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی ماندگار در سطح حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۹ عنوان کرد.

شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه در طول مدت دو ماهه مدیریتی اینجانب، تمرکز بر شناسایی و احصاء مشکلات موجود و برنامه‌ریزی برای تداوم فعالیت‌های عمرانی و خدماتی شهری در صدر فعالیت‌های جاری منطقه بوده، اظهار کرد: از جمله پروژه‌های عمرانی در حال اجرای منطقه، پروژه ایستگاه آتش‌نشانی شهرک خاوران به مساحت عرصه ۱۳۰۰ متر مربع می‌باشد که این پروژه هم اکنون در مراحل نازک‌کاری بوده و طبق برنامه زمان‌بندی، همزمان با عید سعید فطر به بهره‌برداری کامل رسیده و با تحویل به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز، وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

حسین‌زاده با اشاره به احداث سه خیابان ۲۴ متری، ۱۶ متری و ۲۰ متری در سطح شهرک خاوران، تصریح کرد: با تلاش همکاران حوزه فنی و عمرانی منطقه، عملیات زیرسازی این پروژه‌ها انجام گرفته و با توجه به شرایط آب و هوایی و برودت  هوا و لزوم رعایت اصول فنی، بلافاصله با مساعد شدن شرایط جوی، این عملیات از سر گرفته خواهد شد و مصمم هستیم این پروژه‌ها در اسرع زمان به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

شهردار منطقه ۹ همچنین با بیان اینکه احداث پارک‌های محله‌ای در سطح شهرک خاوران بصورت جدی دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: عملیات احداث پارک کودک شهرک خاوران به مساحت ۱۵ هزار متر مربع و احداث پارک خانواده به مساحت ۳ هکتار، که با مطالعات و مشاوره‌های لازم روانشناسی همراه بوده، تا یک ماه آتی آغاز خواهد شد و با توجه به طرح‌های ارائه شده، این پارک در سطح منطقه، جزو پروژه‌های بی‌نظیر محسوب خواهد شد.

حسین‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مورد اسناد مالکیت قطعات مسکونی شهرک خاوران اظهار کرد: در این راستا اقدامات لازم برای تعداد ۱۵۸۵ قطعه که مربوط به وظایف شهرداری بوده انجام و تحویل اداره ثبت اسناد و املاک تبریز گردیده و سعی بر این است که اسناد قطعات مذکور تا چند ماه آتی در اختیار صاحبان قطعات و املاک قرار گیرد که نتیجه این امر، افزایش ارزش افزوده برای این املاک، جذب سرمایه برای این شهرک و امنیت اقتصادی و روحی و روانی را برای شهروندان خواهد بود.

شهردار منطقه ۹ افزود: هدف مدیریت شهری شهرداری منطقه ۹ در تعریف پروژه‌های متعدد برای شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱، ایجاد رغبت عمومی برای جمعیت‌پذیری این شهرک بوده و سال آینده روزهای خوشی در انتظار خاوران خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با شرکت‌های خدمات‌رسان در خصوص ایجاد زیرساخت‌های اشتراکات گاز، برق و آب بصورت متوازن اظهار کرد: مصمم هستیم از سال آینده در معابری که احداثات حداکثری در حال اجراست، مشکلی از نظر اشتراکات، جداول، آسفالت و روشنایی متصور نباشیم.

شهردار منطقه ۹ در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص پیش‌بینی‌های لازم در خصوص زیرساخت‌های ضروری برای تسهیل در زندگانی شهری خاوران اظهار کرد: بازنگری طرح تفصیلی از سال ۹۳ مطرح بوده و در طول ۲ ماه اخیری که اینجانب سکاندار مدیریت شهری منطقه ۹ بوده‌ام، با تمرکز بر بازنگری طرح تفصیلی این شهرک و پیگیری‌های لازم، عمده بازنگری‌ها در تأمین و افزایش فضاهای عمومی پیش‌بینی گردیده و در این راستا حریم‌های سبز به فضاهای سبز تغییر کاربری یافته که از آنها بعنوان پارک‌های محله‌ای، منطقه‌ای و شهری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حسین‌زاده ادامه داد: همچنین بازتعریف برخی معابر بن‌بست به بن‌باز و ایجاد دسترسی‌های لازم به برخی معابر حیاتی در راستای تسهیل و توزیع ترافیک برای ساکنان شهرک و نیز دسترسی محلی شهروندان به بازارچه‌های محلی با تعریف مراکز و بازارچه‌های محلی که به کاهش سفرهای درون شهری و کاهش بار ترافیکی منتج خواهد شد، از جمله این بازنگری‌ها می‌باشد.

وی افزود: در نشستی که با نمایندگان شرکت نفت و گاز در خصوص حرائم خطوط لوله گاز و نفت برگزار شده، مقرر گردیده پس از ارائه و اعمال نظرات کارشناسی و ایمنی، فضاهای بایر این حرائم، به پیاده راه و فضاهای عمومی تبدیل گردد.

شهردار منطقه ۹ یادآور شد: از آنجائیکه نگاه مدیریت شهری منطقه ۹ به خاوران، ایجاد شهری انسان محور می‌باشد، احداث پیاده راه‌ها، مسیرهای دوچرخه سواری و فضاهایی که بتواند اوقات فراغت شهروندان را پر کند، جزو اولویت‌های پروژه‌های عمرانی خواهد بود.

حسین‌زاده در پاسخ به سوال دیگر مجری برنامه تبریزیم در خصوص برنامه‌ها و پتانسیل‌های موجود در حوزه فرهنگی و اجتماعی این شهرک اظهار کرد: شهرک نوپای خاوران می‌طلبد تا پیش‌بینی‌های لازم در حوزه فرهنگی و اجتماعی با توجه به سکنی گزیدن مردمی با خرده فرهنگ‌های متفاوت و مختلف صورت گیرد و در این راستا، احداث مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز بعنوان زیرساختی بی‌نظیر در سطح کشور، جزو پتانسیل فرهنگی عظیمی است که با تکمیل نواقص موجود و بهره‌برداری کامل، کانون برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی کلانشهر تبریز و حتی شمالغرب خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: طبق نیازسنجی‌ها، مطالعات صورت گرفته و ایده‌های ارائه شده توسط کارشناسان امر، تعریف پیوست‌های مختلف فرهنگی برای پارک‌های منطقه و احداث ابنیه‌های موضوعی، از برنامه‌های مدیریت شهری منطقه ۹ برای ترویج موضوعات فرهنگی و اجتماعی در سطح حوزه استحفاظی منطقه ۹ می‌باشد.

شهردار منطقه ۹ در پایان سخنان خود اظهار کرد: در مسیر توسعه و عمران شهرک خاوران، تعاونی‌های مسکن دانشگاه علوم پزشکی، اداره تبلیغات اسلامی، کارکنان دولت و ارتش نیز در محدوده‌های مشخصی به امر شهرک‌سازی مشغول هستند و در این راستا، می‌بایست دوشادوش شهرداری منطقه ۹ به توسعه متوازن این شهرک یاری رسانند تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم در نقاط مختلف این شهرک و آغاز جمعیت‌پذیری، شاهد آینده روشن این شهرک باشیم.