اجرای طرح  آرامش بهاری اوقاف به مناسبت عید نوروز
اجرای طرح  آرامش بهاری اوقاف به مناسبت عید نوروز

[ad_1] به گزارش عصردهیار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت:طرح ضیافت الهی که از ده سال پیش شروع به فعالیت کرده است در ۴۰ بقاع متبرکه و صد مسجد شاخص استان با برنامه های متنوع فرهنگی از جمله جزء خوانی قرآن کریم در حال برگزاری است و همچنین در این برنامه […]

[ad_1]

به گزارش عصردهیار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت:طرح ضیافت الهی که از ده سال پیش شروع به فعالیت کرده است در ۴۰ بقاع متبرکه و صد مسجد شاخص استان با برنامه های متنوع فرهنگی از جمله جزء خوانی قرآن کریم در حال برگزاری است و همچنین در این برنامه از مبلغین بومی و اعزامی از حوزه علمیه قم دعوت شده است تا در امام زاده های استان استقرار یابند و به سخنرانی، پرسش و پاسخ ، مشاوره خانواده و تفسیر قرآن بپردازند.

وی افزود:  در طرح افطاری ساده که طی دو سال گذشته نیز در جوار بقاع متبرکه برگزار کردیم  امسال نیز قرار است در ده بقعه و ۴۰ مسجد برگزار شود که این مراسم میتواند به مرکز فرهنگی در شهر تبدیل شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه با رسیدن نوروز  برنامه آرامش بهاری نیز اجرا میشود اظهار کرد: امسال با تقارن این برنامه با طرح ضیافت الهی در ۴۰ بقعه  برنامه تحویل سال  نیز اجرا خواهد شد. همچنین در این راستا برنامه های متعدد مانند ایستگاه های نقاشی، تهیه جوائز برای کودکان و نوجوانان نیز تدارک دیده شده است‌.

حسینی با بیان اینکه اداره کل اوقاف عضو ستاد گردشگری نیز است گفت: اداره کل اوقاف برای اسکان ۱۰۰۰ نفر به صورت روزانه در جوار امام زادگان   و ۴۰ مسجد برای اسکان اضطراری اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: همچنین غبارروبی و آماده سازی مساجد و بقاع متبرکه انجام گرفته است که برای طرح آرامش بهاری که تا ۲۲ فروردین ادامه دارد آماده ارائه خدمت به زائرین باشد.

مدیرکل اوقاف با اشاره به اینکه  ماده ۵ قانون اوقاف که مصوب هیئت وزیران است مغفول مانده است اذعان کرد:   ما در کنار نظام کارمندی طرح امین را در ۷۲  نقطه اجرا کردیم که  این طرح به امین اختیارات به اندازه ی یک متولی را میدهد.

حسینی با بیان اینکه  اوقاف در موضوعاتی مثل  شورای حفظ حقوق بیت المال پیشتاز است افزود: امروزه ۹۰ درصد سند موقوفات اخذ شده و ۱۰ درصد بقیه را نیازمند رجوع دادگاهی هستیم تا حق و حقوق موقوفات مشخص شود.

 

انتهای پیام/

نوشته اجرای طرح  آرامش بهاری اوقاف به مناسبت عید نوروز اولین بار در پایگاه خبری قلم پرس پدیدار شد.

[ad_2]