به گزارش امور ارتباطات، میر علی اصغر نساج اظهار داشت: در سال جدید ۷ پروژه عمرانی در سطح حوزه شهرداری منطقه ۵ آغاز شده و عملیات اجرایی ۳ پروژه در حال اجرا نیز تسریع یافته است. وی از آغاز پروژه پیاده راه شهریار حدفاصل میدان اطلس تا میدان ارغوان شهرک باغمیشه خبر داد و افزود: […]

به گزارش امور ارتباطات، میر علی اصغر نساج اظهار داشت: در سال جدید ۷ پروژه عمرانی در سطح حوزه شهرداری منطقه ۵ آغاز شده و عملیات اجرایی ۳ پروژه در حال اجرا نیز تسریع یافته است.

وی از آغاز پروژه پیاده راه شهریار حدفاصل میدان اطلس تا میدان ارغوان شهرک باغمیشه خبر داد و افزود: پیاده راه یاد شده به طول یک کیلومتر و عرض ۲۲ متر به اجرا در می آید و علاوه بر مسیر پیاده راه و دوچرخه سواری و خودروی برقی، نصب آلمان، مبلمان شهری و مناسب سازی برای استفاده نابینایان و افراد کم توان نیز پیش بینی شده است.

شهردار منطقه ۵ اعتبار اولیه پیاده راه شهریار را ۸۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: زمان آغاز پروژه فروردین ۱۴۰۱ بوده و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

پروژه پیاده راه شهریار شهرک باغمیشه

وی در ادامه سخنان خود از آغاز پروژه ساختمان آتش نشانی مابین شهرک رشدیه و ولی امر خبر داد و اظهار داشت: این پروژه نیز در وسعتی بالغ بر ۱۰۰۰ متر مربع و زیربنای ۴۵۰ متر شامل بخش هایی چون آشیانه، ساختمان اداری، استراحتگاه پرسنل آتش نشانی و … خواهد بود.

شهردار منطقه ۵ اعتبار اولیه این پروژه را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: درحالیکه مدت پیمان ۱۸ ماه است اما تلاش می شود تا پایان سال به اتمام برسد.

پروژه ساختمان آتش نشانی شهرک رشدیه

نساج همچنین از آغاز پروژه نخستین بازارچه میوه و تره بار مدرن تبریز مابین شهرک رشدیه و ولی امر با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد و افزود: این مجموعه در وسعتی بالغ بر ۱۵۰۰ مترمربع احداث شده و مجموعه ای مدرن شامل سردخانه، انبار، سالن سورت و غرفه های فروش را شامل می شود و از این حیث در تبریز الگو خواهد بود.

پروژه میدان میوه و تره بار شهرک ولی امر

میر علی اصغر نساج در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به پروژه روگذر کرکج در ورودی جاده تهران گفت: این پروژه نیز در سال جدید آغاز شده و امیدواریم خواسته اهالی این منطقه تا پایان سال محقق شود.

وی همچنین از فعال شدن پروژه تکمیل ساختمان اداری جدید شهرداری منطقه ۵ خبر داد و افزود: پروژه مذکور در جوار بزرگراه دوکمال به سمت میدان فهمیده درحال احداث بوده و پس از تکمیل، ساختمان اداری این مجموعه به مکان یاد شده منتقل خواهد شد.

پروژه ساختمان اداری شهرداری منطقه 5
پروژه ساختمان اداری شهرداری منطقه ۵

شهردار منطقه ۵ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز احداث سه پل عابرگذر در مسیر جاده تهران ادامه داد: این پروژه ها ضمن تسهیل تردد شهروندان، باعث افزایش ایمنی و سلامت عابران پیاده خواهد شد.

به گفته شهردار منطقه ۵ اعتبار اولیه پیش بینی شده برای کل پروژه های مذکور در سطح حوزه رقمی بالغ بر ۷۱ میلیارد تومان بوده و علاوه بر آن انجام پروژه های خدمات عمومی مانند آسفالت و لکه گیری نیز به ارزش ۱۰ میلیارد تومان نیز به مناقصه می رود.

گفتنی است هم اکنون پروژه های عمرانی روگذر رسالت، پل روگذر ولایت و پل های ضلع شمالی و جنوبی میدان شهید فهمیده نیز در حال اجرا هستند و پیش بینی می شود همه آنها طی سال جاری به اتمام برسند.