پیام تبریک استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت فرارسیدن هفته گرامی‌داشت مقام معلم
پیام تبریک استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت فرارسیدن هفته گرامی‌داشت مقام معلم

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت فرارسیدن هفته گرامی‌داشت مقام معلم، بر نقش خطیر معلمان در تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد برای تحقق اهداف والای ملت بزرگ ایران تاکید کرد. متن پیام عابدین خرّم به این شرح است:   سپاس و ستایش بی‌کران، بزرگ‌آموزگار هستی را که انسان را به زیور ادب […]

[ad_1]

استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت فرارسیدن هفته گرامی‌داشت مقام معلم، بر نقش خطیر معلمان در تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد برای تحقق اهداف والای ملت بزرگ ایران تاکید کرد.

متن پیام عابدین خرّم به این شرح است:
 
سپاس و ستایش بی‌کران، بزرگ‌آموزگار هستی را که انسان را به زیور ادب و اندیشه آراست و موهبت تعلیم و تربیت را به بندگان خاص و خالص خود ارزانی داشت؛ همانان که رسالت خطیر هدایت، اندیشه‌ورزی و اعتلای اخلاق در میان نسل بشر را به دوش می‌کشند و زیستن خود را فدای دانستن انسان‌ها می‌کنند.
 
به‌راستی که معلمی، پیشه انبیاست و در مقام و منزلت آن همین بس که رسول مکرم اسلام(ص) فرموده است: انما بعثت معلماً. معلمان، اساسی‌ترین و تاثیرگذارترین عنصر نظام تعلیم و تربیت هستند و امروزه نقش بی‌بدیل آنان در پیشرفت و توسعه جامعه به تایید همگان رسیده است؛ در طول تاریخ هزاران ساله بشر هم جوامعی که در حوزه تعلیم و تربیت سرمایه‌گذاری کرده‌اند، پیشرو تحولات و پیشرفت‌ها بوده‌اند و آینده نیز متعلق به چنین جوامعی است.
 
هفته گرامی‌داشت مقام معلم که به نام و یاد معلم بزرگ انقلاب، آیت‌الله شهید مرتضی مطهری مزین شده است، فرصت مغتنمی است تا بار دیگر نقش خطیر معلمان در تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد برای تحقق اهداف والای ملت بزرگ ایران مورد توجه قرار گیرد.
 
امروز دستگاه تعلیم و تربیت به‌عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین نهاد فرهنگی و تربیتی کشور، بار اصلی تحول و پیشرفت کشور و تحقق چشم‌انداز روشن ایران اسلامی را به دوش می‌کشد؛ در این شرایط، درک دقیق و صحیح وضع موجود و ادراک عمیق وضع مطلوب که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز تبیین شده است، باید مورد توجه معلمان عزیز و جامعه فرهنگیان و نظام آموزش و پرورش قرار گیرد.
 
اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن هفته معلم به تمامی آموزگاران، دبیران، مربیان، مدیران و جامعه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی و قدردانی صمیمانه از مسئولیت‌پذیری، سخت‌کوشی، خلاقیت و مهرورزی یکایک عزیزان، امید آن دارم که در پرتو مجاهدت‌های متعهدانه دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت و برنامه‌های دولت مردمی سیزدهم در بالندگی و ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی نهاد آموزش و پرورش، شاهد رشد و توسعه روزافزون استان در ابعاد مختلف باشیم.
 

[ad_2]