هدف‌گذاری برای دسترسی ۱۰ میلیون خانوار روستایی به آب شرب سالم و پایدار
هدف‌گذاری برای دسترسی ۱۰ میلیون خانوار روستایی به آب شرب سالم و پایدار

وزیر نیرو گفت : برنامه ریزی کرده ایم تا پایان دولت دوازدهم جمعیت روستایی برخوردار از آب شرب سالم و پایدار در کشور را به 10 میلیون نفر برسانیم .

به گزارش عصر دهیار: “رضا اردکانیان” روز پنجشنبه در مسجد روستای کینچاه آستانه اشرفیه با اشاره به ایستگاه دهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در استان گیلان اظهار داشت: در این پویش در بخش آبرسانی روستایی وعده کردیم که در نیمه دوم امسال هزار و ۱۲۴ روستای کشور را به شبکه آب سالم و پایدار متصل کرده و حتی در روستاهایی که دسترسی و امکان داشته در موضوع پایدار کردن و اتصال به منابع مطمئن و ارتقای کیفیت آب و بهسازی شبکه اقدام کنیم.
وی ادامه داد: البته این کار در پایان امسال متوقف نمی‌شود و تا پایان دولت دوازدهم ادامه خواهد داشت تا بتوانیم جمعیت بهره مند روستایی که در طول هشت سال دولت تدبیر و امید از شبکه های آب سالم و پایدار بهره مند شده و خواهند شد را به ۱۰ میلیون نفر برسانیم.
وزیر نیرو با اشاره به نقش آب در حیات، توسعه و عمران کشور گفت: آنچه موجب افتخار ماست این است که در شرایط تحریم، سختی‌ها و محدودیت، مردم و مسئولان با همدلی تلاش می‌کنیم وقفه و خللی در چرخش چرخ‌های توسعه کشور پیش نیاید. کشاورزان به نقش مولد بودن خود استمرار بخشند، از نعمت آب و برق برخوردار شوند، فرزندان ما و امیدهای آینده کشور در موضوع سلامت بهداشت و روان و آنچه مربوط به موضوع فاضلاب و دسترسی به آب شرب سالم می‌شود بهره‌مند شوند که اینها به مدد صبوری و پایمردی مردم در حفظ ثمره خون شهدا حاصل می‌شود.