نزدیک نیمی از روستاهای چالدران فاقد دهیاری است
نزدیک نیمی از روستاهای چالدران فاقد دهیاری است

فرماندار چالدران گفت: ۹۰ روستا چالدران فاقد دهیاری است.

به گزارش عصر دهیار، حسن محمد زاده با اشاره به اینکه امسال در جهت عمران و آبادانی روستاهای فاقد دهیاری این شهرستان بیش از ۷ میلیارد ریال اعتبار به صورت مشارکتی از محل اعتبارات فرمانداری و بنیاد علوی اختصاص داده شده است، افزود: این میزان اعتبار بعد از بررسی مشکلات روستاهای مورد هدف در جهت عمران و آبادانی روستاها هزینه خواهد شد.

محمدزاده با بیان اینکه از مجموع ۱۷۸ روستای چالدران ۹۰ روستا فاقد دهیاری هستند، افزود: تلاش می شود با اجرای طرح های عمرانی گام های اساسی در جهت توسعه این روستاها برداریم.

وی همچنین از پیگیری و تعیین تکلیف تداخلات ارضی پلاک های ۱۸۲ و ۱۹۷ سیه چشمه و پلاک ۱۶۴ آواجیق خبر داد و گفت: تداخلات اراضی با اشخاص در شهرستان چالدران چندین سال است مشکلاتی را برای مردم این شهرستان به وجود آورده است، در حالیکه مقدمات رفع این مشکل به دنبال پیگیر های به عمل آمده در شهرستان چالدران فراهم شده است.

فرماندار چالدران با اعلام اینکه در شهرستان چالدران ۹۹۶ هکتار جزء اراضی مشکل دار در قالب تداخلات اراضی ملی و زراعی از سنوات متمادی گذشته بعنوان چالش جدی مطرح بوده است، افزود: بدنبال پیگیری های مداوم بعد از تکمیل شدن پرونده در کارگروه شهرستانی و ارجاع به کمیته استانی مقرر شده ظرف هفته های آینده موضوع با طرح در کمیسیون مربوطه تعیین تکلیف و برای اجرا به مبادی ذیربط ابلاغ شود.

محمد زاده همچنین بر طرح‌های اجرا شده در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و دامداری در روستاهای شهرستان با کمک بنیاد علوی اشاره کرد و گفت: تاکنون با اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال ۳۳۶ نفر به صورت مستقیم در چالدران فراهم شده است.

گفتنی است؛ شهرستان چالدران یکی از شهرستان‌های آذربایجان غربی است که در شمال غربی این استان قرار گرفته‌است. چالدران چهاردهمین شهرستان استان آذربایجان غربی است. مرکز این شهرستان، شهر سیه‌چشمه است و جمعیت این شهرستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ خورشیدی بیش از ۱۳۰هزار نفر است و بیش از ۲۵ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا