رفع تصرف ۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی هشترود
رفع تصرف ۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی هشترود

مجید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اعلام این خبر افزود: رفع تداخل اراضی کشاورزی در هشترود با هدف کاهش دعاوی حقوقی بهره برداران و رفع موانع تولید در بخش کشاورزی بر اساس ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید اجرا شده است. به گزارش ایسنا، وی افزود: این طرح  بر اساس مستندات موجود، سوابق زمین، تصاویر هوایی دهه […]

مجید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اعلام این خبر افزود: رفع تداخل اراضی کشاورزی در هشترود با هدف کاهش دعاوی حقوقی بهره برداران و رفع موانع تولید در بخش کشاورزی بر اساس ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید اجرا شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این طرح  بر اساس مستندات موجود، سوابق زمین، تصاویر هوایی دهه ۴۰ و ۵۰ و تحقیقات محلی و میدانی انجام می‌شود که در عکس‌های هوایی از زمین کشاورزی، مراتع و اراضی طبیعی کاملا مشخص شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۶ پلاک به مساحت ۵۵ هزار هکتار از اراضی ملی در شهرستان مورد بازبینی قرار گرفته که ۳۵۰۰ هکتار به بخش کشاورزی بازگشته و ۳۸ پلاک دیگر نیز در دست بررسی است.

احمدی گفت: با هدف استفاده از ظرفیت اراضی کشاورزی در راستای تقویت تولید داخلی و کمک به امنیت غذایی جامعه، رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات و زمین‌های کشاورزی افراد حقیقی در شهرستان طی سالجاری سرعت بیشتری به خود گرفته و تاکنون بسیاری از پرونده‌های موجود حل و فصل شده است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌هایی چون حدنگاری یا کاداستر، نقشه برداری هوایی از اراضی و سند دار کردن زمین‌های کشاورزی نقش مهمی در کاهش اختلافات و تداخلات اراضی داشته است.

انتهای پیام