به گزارش شهریار، جواد صدیقی اظهار کرد: با توجه به اینکه وجود آبنماها علاوه بر تاثیر در زیبایی بصری محیط شهری باعث متعادل شدن درجه حرارت و کاهش یکنواختی محیط می شود از سال جدید راه اندازی دوباره آبنماهای شهری در دستور کار معاونت محیط زیست و خدمات شهری قرار گرفته است. وی با اشاره […]

به گزارش شهریار، جواد صدیقی اظهار کرد: با توجه به اینکه وجود آبنماها علاوه بر تاثیر در زیبایی بصری محیط شهری باعث متعادل شدن درجه حرارت و کاهش یکنواختی محیط می شود از سال جدید راه اندازی دوباره آبنماهای شهری در دستور کار معاونت محیط زیست و خدمات شهری قرار گرفته است.

وی با اشاره به نقش آبنما در ایجاد فضای آرام و سبک در سطح بوستانها و پارکها، میادین و معابر شهر تبریز گفت: از اولین روزهای سال نو ایرادات و مشکلات آبنماهای شهری مورد شناسایی قرار گرفته و نسبت به تعمیر، رفع مشکل، پاکسازی و بازپیرایی آبنماها اقدام شده است.

صدیقی، نقش بصری و روانی فعالیت آبنما در سطح پارکها را دارای اهمیت دانست و افزود: راه اندازی آبنماها در سطح پارکها و بوستانهای شهر باعث رضایتمندی و حس مطلوب در بین شهروندان شده است که در این زمینه باید از فعالیت های اثربخش سازمان زیبا منظر و فضای سبز شهری فعالیت های تقدیر کرد.

سرپرست معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تبریز اظهار کرد: در حال حاضر با پیگیری های ستاد معاونت خدمات شهری، تعداد معدودی از آبنماهای سطح پارکها دارای ایرادات جزئی بوده و غیرفعال هستند که با اصلاح کابل یا تعمیر پمپ و درزگیری راه اندازی خواهند شد.