دومین رمضان کرونایی و آزمونی دیگر برای قشر مذهبی
دومین رمضان کرونایی و آزمونی دیگر برای قشر مذهبی

همواره در طول این یک سال و چند ماه اخیر که از زمان شیوع کرونا در کشورمان می‌گذرد، زمانی که صحبت از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح می‌شود، دو موضوع به صورت همزمان آغاز می‌شود. اولین موضوع آغاز آماج حملات عده‌ای مغرض به قشر مذهبی با هدف دستاویز قراردادن شیوع […]

همواره در طول این یک سال و چند ماه اخیر که از زمان شیوع کرونا در کشورمان می‌گذرد، زمانی که صحبت از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح می‌شود، دو موضوع به صورت همزمان آغاز می‌شود. اولین موضوع آغاز آماج حملات عده‌ای مغرض به قشر مذهبی با هدف دستاویز قراردادن شیوع کرونا به واسطه برگزاری مراسمات مذهبی است؛ دومین موضوع اما حکایت از قانون پذیری و انسان دوستی همین قشر مذهبی دارد.

در تمامی مراسمات و مناسبت‌های مذهبی همه‌ی نگاه‌ها به رفتار قشر مذهبی جامعه بوده و تاکنون این طیف متدین با سربلندی از این آزمون بیرون آمدند و نشان دادند که نه تنها ذره ای از قانون تخطی نمی کنند، بلکه دلسوزانه نسبت به تلاش‌های کادر درمان احساس مسئولیت کرده و بسیاری از مراسمات خود را لغو کردند.

 نمازگزاران که هر هفته با شوق و عشق وصف ناپذیری به همراه خانواده و دوستان خود برای اقامه نماز عبادی-سیاسی جمعه به سوی مصلی رهسپار می‌شدند و یا هیأتی‌ها که جلسات هفتگی و جلسات مناسبتی ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) را با حال و هوای خاص مجالس روضه برپا می‌کرد، اکنون با لبیک گویی به فرمان رهبر انقلاب در خصوص تبعیت از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، نه تنها این مجالس را لغو کرده، بلکه در طول این مدت با برپایی رزمایش مساوات و کمک مؤمنانه برگ زرین دیگری از حضور قشر مذهبی در مواقع بحرانی را در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کردند.

در این بین اما برخی‌ها که حتی در مواقعی مذهبی‌ها را مورد انتقاد قرار می دادند، با کمترین میزان توجه به حداقل های ممکن و برگزاری مراسمات جشن و شادی و رفتن به سفر، نه تنها ذره‌ای احساس مسئولیت در خصوص زحمات شبانه روزی مدفعان سلامت از خود نشان ندادند، بلکه با بی توجهی محض به دستورات ستاد ملی کرونا، دست در دست هم دادند تا این ویروس، خطرناک تر از قبل، جان هموطنانمان را بگیرد.

البته ناگفته نماند که اتخاذ برخی سیاست ها در ایام حساس از جمله تعطیلات نوروز نیز بهانه ای شد برای مشتاقان مسافرت ( آنهم مسافرت به هر قیمت) تا دوباره شاهد رشد چشمگیر شیوع این ویروس در سطح کشور شویم.

اکنون که ماه مبارک رمضان فرا رسیده است، دوباره نوک پیکان به سوی قشر مذهبی جامعه هدف گرفته شده است و گویا همان افرادی که در تعطیلات نوروز در سواحل شلوغ و پرجمعیت در حال استوری گرفتن بودند، دوباره قصد تخریب مسئولیت‌پذیرترین افراد در قبال کرونا یعنی قشر مذهبی جامعه را دارند.

هیچ کدام از این  لاکچری بازها حاضر نشدند بخاطر زحمات کادر درمان که بیش از یک سال است در خط مقدم مبارزه با کرونا حضور دارند، قید حضور در شمال را بزنند و چه بسا اگر اعمال سیاست های نادرست در خصوص تعطیلات نوروزی، و هجوم عده ای بی مسئولیت به جاده های شمال نبود، اکنون شاهد موج چهارم کرونا و تعطیلی کار و کاسبی مردم در این وضعیت سخت اقتصادی نبودیم.

با این حال اما بازهم باید مراقب بود و دقت کرد که ذره ای کوتاهی و اشتباه در ایام موج چهارم کرونا، خسارات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت؛ روزه دارانی که مشتاقانه به استقبال این ماه عزیز رفته اند و با تمام سختی ها و دشواری هایی که در این روزهای کرونایی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، باید همانند یک سال اخیر با رعایت پروتکل های بهداشتی و خودداری از دید و بازدیدها و مخصوصا مهمانی‌های افطاری، اجازه ندهند که بازهم مورد انتقاد قرار بگیرند.

انتهای پیام