به گزارش شهریار، این جلسه به میزبانی سازمان فناوری با حضور حجت الاسلام زعفرانچیلر (رئیس کمیسیون)، روح الله دهقان نژاد (نائب رئیس) و شهرام دبیری (دبیر) کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی و مدیر عامل و معاونین سازمان فناوری شهرداری برگزار شد.در ابتدا رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای شهر تبریز اظهار […]

به گزارش شهریار، این جلسه به میزبانی سازمان فناوری با حضور حجت الاسلام زعفرانچیلر (رئیس کمیسیون)، روح الله دهقان نژاد (نائب رئیس) و شهرام دبیری (دبیر) کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی و مدیر عامل و معاونین سازمان فناوری شهرداری برگزار شد.
در ابتدا رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای شهر تبریز اظهار کرد: در کمیسیون هوشمند سازی چند موضوع جدی را باید در دستور کار قرار دهیم و مهم‌ترین هدف که جزو شرح وظایف نیز هست آن است که بتوانیم خدماتی را ارائه دهیم که اخذ خدمات در زندگی مردم تسریع شود.
حجت الاسلام زعفرانچیلر خاطر نشان کرد: باید چالش‌های مدیریت شهری رصد شود تا با استفاده از زیر ساخت‌های هوشمند سازی، مهم‌ترین فعالیت ها  در حوزه کمیسیون فناوری انجام گردد و در بخش شهرداری هوشمند به سمت عملگرایی پیش رویم.
نائب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای شهر تبریز نیز بیان کرد: امروزه کلانشهرها قطب‌های اقتصادی مهم دنیا شناخته می‌شوند و مهم‌ترین تفاوت آن‌ها با دیگر شهرها در استفاده‌شان از سیستم‌های هوشمندانه و خلاقانه در مدیریت است.
روح‌الله دهقان‌نژاد گفت: بهتر است از تجربیات افراد متخصص و کارشناسان در این راستا استفاده کرده و کمیسیون را بیشتر به سمت کارشناسی‌محور بودن هدایت کنیم.

شهرام دبیری، دبیر کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای شهر تبریز نیز در این جلسه تاکید کرد: یکی از سازمان‌های مهم که در سال “تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی” می‌تواند در ماموریت‌های شهرداری و سیاست‌های شورا مهم باشد، سازمان فناوری است.
وی خاطر نشان کرد: با تقویت زیرساخت های هوشمند سازی و رعایت استانداردهای لازم به سمت تبریز هوشمند پیش رویم.
دبیری نوآوری را یکی از محورهای اصلی رسیدن به شهر هوشمند عنوان و به تقویت آن در شهرداری تبریز تاکید کرد.
در ادامه محمد رضا کاظمی مدیر عامل سازمان فناوری شهرداری تبریز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات سازمان گفت: مسیر رسیدن به شهر هوشمند باید از دو منظر مورد توجه قرار بگیرد یک بعد این است که برای تقویت زیرساخت ها چه مواردی لازم است و بعد دیگرش هم شهروندان است، اینکه مردم چه می‌خواهند و چه انتظاراتی دارند و چقدر این انتظارات برآورده شده است و باید به هر دو بعد توجه شود.  
وی در پایان ابراز داشت: نیازمند آن هستیم که توجه ویژه به فناوری و هوشمندسازی به یک اصل زیرساختی در پروژه‌های شهری تبدیل شده و روح کلی این نگاه نوین در تمامی سطوح مدیریت شهری حاکم شود.