دکتر نجف قراچورلو در این خصوص افزود: تدوین این سند که جزو مصوبات کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری (آپفن ) استان بود توسط گروه پژوهشی مدیریت توسعه پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی و با نظارت پژوهشکده مطالعات و فناوری و دانشگاه تبریز به انجام رسید. وی ادامه داد: سند برنامه علم، فناوری و نوآوری […]

دکتر نجف قراچورلو در این خصوص افزود: تدوین این سند که جزو مصوبات کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری (آپفن ) استان بود توسط گروه پژوهشی مدیریت توسعه پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی و با نظارت پژوهشکده مطالعات و فناوری و دانشگاه تبریز به انجام رسید.

وی ادامه داد: سند برنامه علم، فناوری و نوآوری در آذربایجان ‌شرقی مبتنی بر نظام منطقه‌ای نوآوری تدوین شده و برنامه‌ها و راهکارهایی برای حوزه‌های اولویت دار استان در زمینه‌های کشاورزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، صنایع غذایی، معادن، محیط زیست، ماشین آلات و تجهیزات، قطعه سازی و خودرو، حمل و نقل و لجستیک، چرم و صنایع وابسته تدوین شده است.

وی گفت: در سند راهبردی ارائه شده به بررسی وضعیت موجود، چالش‌ها و مشکلات اولویت‌های موضوعی در استان، برنامه‌ها و پروژه‌های پیشران در هر یک از حوزه‌ها پرداخته شده است.

قراچورلو تاکید کرد: اجرایی کردن اثربخش و کارای سند راهبردی، نیازمند کاربست سند راهبردی از فرایند تولید، تبادل و به کارگیری صحیح دانش، علم و فناوری و نوآوری با ایجاد ارتباط میان عرضه کنندگان علم و فناوری و متقاضیان و سایر کنشگران اصلی از جمله نهادهای سیاستگذار و سازمان‌ها و شرکت‌های ذینفع برای تولید محصولات و خدمات موثر و تقویت نظام علم و فناوری و نوآوری در استان است.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، وی ادامه داد: تدوین ارزش‌های بنیادین و الگوی نظری سند آمایش علم و فناوری، انجام مطالعات اسناد فرادستی علم و فناوری و تجارب بین‌المللی، شناسایی وضعیت موجود، امکانات و پتانسیل‌های علمی و فناوری آذربایجان شرقی، پیشبینی و آینده نگری، گونه شناسی مناطق استان، بیان چشم انداز، اهداف، راهبردها و اقدامات و ارائه سازو کار اجرایی سند از جمله اقدامات انجام یافته پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی در تدوین سند مذکور است.

انتهای پیام