به گزارش عصر دهیار، عباس رنجبر در حاشیه همایش «همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم در گام دوم انقلاب» که مقاله وی به عنوان رتبه برتر این همایش انتخاب شده بود، اظهار کرد: مقاله‌ای که در این همایش ارائه کرده بودم در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب است که توسط مقام معظم رهبری […]

به گزارش عصر دهیار، عباس رنجبر در حاشیه همایش «همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم در گام دوم انقلاب» که مقاله وی به عنوان رتبه برتر این همایش انتخاب شده بود، اظهار کرد: مقاله‌ای که در این همایش ارائه کرده بودم در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب است که توسط مقام معظم رهبری ارائه شد.

رنجبر افزود: بیانیه ها، فرامین و ابلاغیه‌هایی که مقام معظم رهبری معمولا ارائه می‌کنند در کل کشور برای تمام دستگاهها  از دو منظر قابل ارزیابی است. یک منظری که مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه و فرمانده کل قوا ارائه می‌کنند و یک منظر دیگر از دیدگاه من یک اندیشمند جهانی و اندیشه ورزی بین المللی هستند که در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نظر می‌ دهند و از هر دو دیدگاه این موضوعات قابل بررسی است.

او ادامه داد: هر چند در جای جای بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به روحیه استکبار ستیزی، آزادی و استقلال ملت‌ها اشاره کرده است، ولی اگر دقت کنیم می بینیم این بیانیه نسخه‌ای بین المللی و جهانی بوده و فقط برای جمهوری اسلامی ایران نیست.

شهردار تبریز با اشاره به مقاله خود در این همایش که با عنوان «تبیین نقش مردم، فرهیختگان و دستگاه‌های اجرایی در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب» ارائه شده بود، خاطرنشان کرد:  اگر بخواهیم به این بیانیه عمل کنیم باید واژه‌های موثری که در این بیانیه برای ما نقشه راه هستند و راه را نشان می‌دهند احصا کنیم و در راستای رسیدن به اهدافی که آن بزرگوار بیان کرده‌اند به عنوان یک دستور و امریه برای مسئولان و راه رسیدن به تعالی برای تمام مردم و تمام بشریت است استفاده کنیم.

رنجبر یادآور شد: در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری ۲۲ فراز و ۷ سر فصل ارائه کرده اند که این سرفصل‌ها هر یک نقش و مسئولیت تمام اقشار قابل مشاهده است ولی برخی سرفصل ها مثل علم و دانش و پژوهش بدیهی است که نقش جوانها خیلی فراتر می تواند باشد.

او افزود: در مجموع روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب میدان دادن به جوانان است و ما در شهرداری تبریز سعی داشته‌ایم در مدیریت جدید جوانان را پای کار بیاوریم تا در عرصه های مدیریتی تراز اول شهرداری قرار بگیرند تا در آینده مدیرانی در سطح شهرداری تبریز و سطح استان تربیت یافته و خدمات ارائه دهند.