به گزارش شهریار، جواد صدیقی با اعلام این مطلب اظهار کرد: بر اساس این طرح در تمامی نواحی مناطق دهگانه شهرداری تبریز رفت و روب اساسی محلات و تنظیف معابر و رسیدگی به آبروها (شستشو و لایروبی) به صورت مستمر اجرا خواهد شد. وی با اشاره به اینکه تعویض جداول شکسته و معیوب و اصلاح […]

به گزارش شهریار، جواد صدیقی با اعلام این مطلب اظهار کرد: بر اساس این طرح در تمامی نواحی مناطق دهگانه شهرداری تبریز رفت و روب اساسی محلات و تنظیف معابر و رسیدگی به آبروها (شستشو و لایروبی) به صورت مستمر اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعویض جداول شکسته و معیوب و اصلاح و مرمت جداول و آب‌روها یکی دیگر از آیتم های طرح نگهداشت شهری خواهد بود، افزود: نواقص کلی در خصوص مرمت جداول و آبروها نیز توسط ناظران و نیروهای خدمات شهری احصاء و به معاونت عمران گزارش خواهد شد.

صدیقی در خصوص دیگر آیتم های طرح نگهداشت شهری گفت: امحای آگهی و دیوارنویسی و شعارنویسی، پاکسازی فضاهای خالی و رها شده و موارد ماده ۱۱۰ و ۱۴ دیوار شکسته، رفع سد معبر مغازه و جمع آوری سد معابر خودرویی و بساط فروشی، تعمیر باکسها و رفع نواقص زیرباکسها و ساماندهی باکسها از آیتم های مهم طرح فوق است.

بر اساس اعلام سرپرست معاونت خدمات شهری، همسطح سازی دریچه ها و دال گذاری ورودی خیابانها، روشنایی زیرگذرها و روگذرها، عابران پیاده و چراغهای تزئینی محلات، رنگ آمیزی جداول، نرده، پل عابر، نیمکت، صدور اخطاریه نخاله و جمع آوری نخاله و مصالح ساختمانی خارج از پروانه و حذف تابلوهای زائد و موانع فیزیکی، برچیدن پلهای روی آب‌روها با اخطاریه نیز در قالب طرح فوق اجرایی خواهد شد.

همچنین، صدور اخطاریه و رفع ناودان های مزاحم و تابلوهای عمود بر پیاده رو، جمع آوری خودروهای فرسوده، هرس و فرم دهی درختان محلات، کاترزنی و لکه گیری معابر، تنظیف و رفع نواقص آب‌نماها و راه اندازی آنها و رسیدگی به وضعیت سرویسهای بهداشتی سطح شهر و پارکها از دیگر آیتم های طرح نگهداشت شهری است.