به گزارش شهریار، سامان احمدزاده در رابطه با وضعیت مهمترین پروژه های عمرانی نیمه تمام شهرداری تبریز گفت: از جمله پروژه های مهم ناتمام در سال جاری اجرای پروژه های تقاطع های غیر همسطح روگذر ارتش – آزادی، روگذرمیدان شهید رحمان فروزنده، پل میدان شهید فهمیده(روگذر شمالی و جنوبی)،پل تقاطع رسالت –دیزل آباد و پل […]

به گزارش شهریار، سامان احمدزاده در رابطه با وضعیت مهمترین پروژه های عمرانی نیمه تمام شهرداری تبریز گفت: از جمله پروژه های مهم ناتمام در سال جاری اجرای پروژه های تقاطع های غیر همسطح روگذر ارتش – آزادی، روگذرمیدان شهید رحمان فروزنده، پل میدان شهید فهمیده(روگذر شمالی و جنوبی)،پل تقاطع رسالت –دیزل آباد و پل اتصال خاوران به میدان بسیج و اتوبان ولایت است که سعی داریم با تسریع در اجرای این پروژه ها شاهد اتمام آن ها باشیم.

وی در تشریح مشخصات فنی پروژه های مذکور گفت: یکی از بزرگترین طرح های عمرانی تبریز اجرای پروژه اتوبان ولایت است که با طول هفت کیلومتر شامل پنج تقاطع غیر همسطح است، فاز اول این پروژه با ۱۳۰۰ متر طول از دو تقاطع غیر همسطح تشکیل یافته است و تقاطع اول که در حال حاضر از آن بهره برداری می شود تقاطع کوی نصر (تقاطع غیر همسطح حضرت ولیعصرعج) است.

وی افزود: دومین تقاطع غیر همسطح اتوبان ولایت تقاطع غیر همسطح بلوار استاندارد تا تقاطع اتوبان پاسداران است که با ۲۲۰ متر طول و با پیشرفت فیزیکی مطلوبی درحال اجرا است که با بهره برداری از دومین تقاطع غیر همسطح فاز اول اتوبان ولایت تکمیل و شهرک های جدید الاحداث نصر، مرزداران، سپهر و استانداری به هم متصل خواهد شد.

احمدزاده در خصوص پروژه روگذر ارتش- آزادی نیز بیان کرد: پروژه روگذر ارتش- آزادی در دو باند به صورت شرقی- غربی و غربی- شرقی در بلوار آزادی اجرا می شود که در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۳۴ درصد در حال اجرا بوده و عمده پیگیریها در جهت پیشبرد مطلوب امور آن در حال انجام است.

سرپرست جانشین معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز در ادامه با اشاره به پروژه روگذر میدان شهید رحمان فروزنده گفت: این پل روگذر به طول ۵۲۶ متر و عرض ۱۶ متر (بصورت باند های رفت و برگشت) در کمربندی میانی از اصلی ترین مسیرهای عبوری شهروندان با پیشرفت فیزیکی ۲۶ درصد در حال احداث است.

وی در رابطه با پل میدان شهید فهمیده(شمالی و جنوبی) نیز گفت: پل روگذر جنوبی و شمالی شهید فهمیده با هدف تسهیل تردد از شهرک باغمیشه به پاسداران و اتوبان پاسداران به کوی ولی عصر (عج) احداث می شود که با پیشرفت فیزیکی ۴۲ درصد با روندی مطلوب در حال اجرا است.

وی در تشریح مشخصات پل تقاطع رسالت- دیزل آباد بیان کرد: پروژه پل رسالت- دیزل آباد به عرض ۱۲ متر و طول ۲۲۵ متر و زیر عرشه هفت دهنه بوده و با اصلاح و بازبینی طرح ترافیکی آن در حال انجام است.

احمدزاده اظهار کرد: از جمله پروژه های شاخص دیگر در حال انجام، طرح توسعه مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز، پل های عابرگذر، پروژه های بهسازی محیط و … است که در حال حاضر همه پروژه ها در مناطق مختلف شهرداری فعال بوده و در حال اجرا هستند.

وی در پایان گفت: امیدواریم تا با اجرایی شدن پروژه های در حال اجرا طی سال جاری، گام مهمی در توسعه شهر تبریز و نیز رفاه شهروندان عزیزمان برداریم و موجبات ایجاد نشاط و امنیت خاطر و روان شهروندان را فراهم کنیم.