به گزارش شهریار، اکبر امجدی در جلسه مشترک با مسوولین و ناظرین عالی فضای سبز مناطق دهگانه شهرداری تبریز، ضمن تقدیر از زحمات آنان در اجرای برنامه های استقبال از نوروز گفت: چهره بهار در تبریز، با تلاشهای شما و دیگر عوامل زحمتکش حوزه فضای سبز به شکلی زیبا و شاداب نمودار شده است.وی با […]

به گزارش شهریار، اکبر امجدی در جلسه مشترک با مسوولین و ناظرین عالی فضای سبز مناطق دهگانه شهرداری تبریز، ضمن تقدیر از زحمات آنان در اجرای برنامه های استقبال از نوروز گفت: چهره بهار در تبریز، با تلاشهای شما و دیگر عوامل زحمتکش حوزه فضای سبز به شکلی زیبا و شاداب نمودار شده است.
وی با اشاره به آغاز فصل کاری در حوزه فضای سبز تبریز و اینکه با توجه به برودت هوای استان آذربایجان عملاً در اردیبهشت ماه شاهد هوای بهاری در تبریز هستیم، اظهار داشت: در نظر داریم از ماه آینده و در راستای پیشبرد سریع برنامه های حوزه فضای سبز و افزایش کیفی وضعیت فضاهای سبز و نیز افزایش راندمان کاری در حوزه زیباسازی شهری هر ماه یک ویژه ‌برنامه جامع تدوین و در حوزه سیما، منظر و فضای سبز  اجرا کنیم.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز تصریح کرد: در اجرای این طرح ها، بخشی از وظایف بر عهده پیمانکاران و بخش دیگر بر عهده سازمان خواهد بود.
امجدی در تشریح آیتم های طرح اردیبهشت، بهار تبریز عنوان کرد: بهسازی پارک‌ها و رفع نواقص آنها با ترمیم آبنماها و سیستم های روشنایی، رسیدگی به سرویس های بهداشتی و وسایل بازی کودکان، مهمترین قسمت این طرح در سطح پارکها  را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: واکاری چمن در محل‌های مورد نیاز، واکاری ارقام ردیفی مانند برگ نو، رز، پیراکانتا، زرشک و درختان و نیز درختچه ها در محل های مورد نظر، حذف چمن و کاشت جایگزین و اجرای طرح های حجمی گلکاری نیز از جمله آیتم‌هایی است که در این طرح گنجانده شده است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز، انتخاب میادین نمونه در سطح شهر را یکی دیگر از  برنامه های طرح ” اردیبهشت، بهار تبریز” عنوان و خاطرنشان کرد: انتخاب چندین میدان در سطح شهر در قالب میدان نمونه و اجرای گلکاری‌های ویژه در این میادین، در راس این برنامه‌ها قرار دارد که با آغاز این طرح، در دستور کار قرار می گیرد.
امجدی، رسیدگی به پیاده روها و مسیرهای دسترسی، حذف شاخه های خشک و هرس سروهای خمره ای زیر نظر اساتید مجرب و انجام به موقع سمپاشی قبل از گرم شدن هوا را، از دیگر بخش های لحاظ شده در طرح ویژه اریبهشت ماه اعلام کرد.
وی در پایان، باردیگر تاکید کرد: اجرای ماهانه طرح‌های ویژه در سطح شهر در کنار سایر وظایف و امورات جاری حوزه سیما، منظر و فضای سبز خواهد توانست ضمن پیشبرد سریع کارها نقش مهمی در بهبود وضعیت کمی و کیفی فضای سبز  و نیز زیباسازی تبریز داشته باشد.