به گزارش عصر دهیار، یعقوب وحیدکیا با اعلام این خبر گفت: عملیات بازسازی فاز اول کانال اسلامشهر که از اواخر سال هشتاد و هشت به طول ۶۰۰ متر شروع شده بود، در حال اتمام و در سال آینده فاز دوم اجرای این پروژه آغاز خواهد شد.وی گفت: این کانال بیش از ۳۰ سال قدمت داشته و […]

به گزارش عصر دهیار، یعقوب وحیدکیا با اعلام این خبر گفت: عملیات بازسازی فاز اول کانال اسلامشهر که از اواخر سال هشتاد و هشت به طول ۶۰۰ متر شروع شده بود، در حال اتمام و در سال آینده فاز دوم اجرای این پروژه آغاز خواهد شد.
وی گفت: این کانال بیش از ۳۰ سال قدمت داشته و با اختصاص بودجه و اعتبارات لازم فاز دوم این پروژه که دچار فرسودگی شده و نیاز به ترمیم و نوسازی دارد در دستور کار این منطقه قرار دارد.
شهردار منطقه ۳ تبریز در ادامه به اهمیت این کانال با اشاره به اینکه اصلی ترین نقش این کانال هدایت آب های سطحی و مسیل ها از اتوبان شهید کسایی به کانال ایلی سو بوده اظهار داشت: این کانال علاوه بر اینکه در جمع آوری آب های سطحی منطقه نقش بسزایی دارد در انتقال آب های جوب عرضی خیابان توحید و همچنین ضلع غربی خیابان عدل به کانال ایلی سو نیز نقش اساسی دارد.
وی در ادامه با اشاره به عملیات اجرایی در نوسازی این کانال تصریح کرد: پی کنی، باکس گذاری ، ماکادام ریزی و ترمیم دیواره ها از جمله این اقدامات می باشد.
وحید کیا ادامه داد: برای نوسازی این کانال از باکس های بتنی مسلح ترافیکی مربع شکل در ابعاد مفید ۲ متر در ۲ متر استفاده شده و همچنین به ضخامت ۱۵ سانتی متر روی کانال بتن ریزی شده است.
شهردار منطقه ۳ اعتبار هزینه شده برای نوسازی فاز اول کانال اسلامشهر را ۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : با تلاش همکاران معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۳ عملیات اجرایی فاز دوم نوسازی این کانال به زودی شروع خواهد شد .